Direktlänk till inlägg 1 december 2020

Lucka #1

Av Emma - 1 december 2020 20:16

Idag började årets bästa månad på hela året. Tiden som jag älskar allra mest. Även i år kommer det att komma en jul även om den kommer att se annorlunda ut. Jag tänker inte stressa i år, jag kommer bara göra det för min egen skull. Jag har förskt med det mesta men jag tröttnar på allt och därför tänkte jag att försöka börja skriva ett inlägg varje dag fram till jul. Det är för att jag ska göra något med mina känslor, förutom att känna dem så behöver jag göra av dem någonstans...

 

Klockan ringde 05:30 i morse och det var jobbigt. Jag hade inte alls någon lust att gå upp. Det är alldeles för tidigt. Jag låg kvar en stund och sedan fick jag skynda mig lite grand. Men jag visste inte ens om jag ville komma idag, så det fick ta den tid det tog. Jag kom i tid till jobbet. När jag väl orkat ta mig ur den varma goa sängen, ja då var det dags att mata katten och sedan göra sig i ordning för att åka till jobbet. Jag tog med mig en färdig shake för att ha något att äta innan vi började jobba. När jag kom ut till bilen var jag tvungen att sopa av den för den var full med snö.    Jag borstade av bilen och började rulla med radio kalendern i högtalarna. Imorgon kan jag lyssna på den innan jag går upp. Jag upptäckte att det var halt på vägen så jag körde långsamt.

 

När arbetsdagen var slut så åkte jag hem till min lilla Ziva. Som satt vid dörren och väntade på mig. Hon ville gå ut och upptäcka snön. Hon är för söt. Jag lät henne vara ute en stund, medan jag bar in ved och tände i brasan. Jag startade en tvättmaskin och så satt jag i telefon kö... plats 213...200...199... Det var en lång kö i alla fall.

 

Jag tittade på Izombie på Netflix medan jag åt lite lunch. Det tog så mycket energi av mig att sita i telefonkö att jag somnade en stund på soffan. Jag har inte flyttat mig därifrån så mycket. Det blev soffan idag. Imorgon är en ny dag. Jag och Ziva öppnade våra julkalendrar också. Ziva blev glad, hon hade nog velat ha lite till...

 

           

Bara 23 dagar kvar...  

 

X0X0   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 12 augusti 2023 22:45

  Grattis fasters lilla prinsessa!   Tänk vad tiden går, redan är du 4 år.                     ...

Av Emma - 2 augusti 2023 22:15

Idag har jag inte läst ut men jag har lyssnat klart på bok nummer 200, på årets lista på läsat böcker. Jag må ha lyssnat och läst dessa böcker förut men en bra bok, är en bra bok       Bild lånad från Google.   Bok nr 200 blev Sune Best m...

Av Emma - 16 juli 2023 22:53

Eftersom jag hade tänkt att jag skulle gå upp tidigt idag, för att vara redo och klar för att åka på utflykt vid 9:00, skulle jag lägga mig tidigt. Det sket sig, Ziva kom inte hem förrän 00:15. Ibland blir jag tokig på henne helt enkelt. Men när hon ...

Av Emma - 30 juni 2023 11:15


Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.   Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Skapa flashcards