Alla inlägg den 4 december 2020

Av Emma - 4 december 2020 21:45

Idag är det fredag och jag har varit ledig hela dagen. Jag hade en lång att göra lista, saker jag tänkte att jag skulle göra idag. Men det blir inte alltid som man har tänkt sig. Idag var en sådan dag. Jag hade ingen ork alls när klockan ringde. Så jag låg kvar i sängen lite för länge. Inte för att jag skulle göra något förrän på eftermiddagen. Jag kom till slut ur sängen i alla fall och då hamnade jag framför Netflix. Jag har snart kollat klart på serien Izombie. Ziva tog sin morgonpromenad i alla fall. Min mamma ringde klockan 10:00 och då pratade vi en timme i alla fall och efter det började det bli dags för mig att åka in till stan. Jag hade tänkt att jag skulle köpa lite julklappar men jag hittade inget. Men jag köpte tre nya julörhängen till mig själv. Jag gick även ett varv inne på bokhandeln, Lindex och Kapphal. Efter det åkte jag bort och tankade bilen innan jag gick bort till vårdcentralen för att gå på mitt stress-samtal. Det är skönt att kunna få släppa ut varför man känner som man känner eller i alla fall delar av det. Få höra, det jag egentligen vet. Jag är full med ursäkter...


När mötet var avslutat så gick jag hem med en tanke i huvudet. Jag hade fått i läxa att skriva upp vad jag gjorde varje halvtimme i två dagar. Jag insåg att jag är lite missnöjd med all tid som jag lägger vid Netflix och datorn. Jag vill inte att den där telefonen tar över mitt liv! Så jag ska skriva en aktivites- dagbok, med start redan ikväll. Jag har gick in en sväng på Dollarstore för att se om jag kunde hitta en julklapp till pappa. Det gjorde jag inte men jag hittade godsaker till katten. Hon blev glad för godiset. Efter det åkte jag hem till Sara för att hämta några ljus till mamma och då fick jag en kopp kaffe och en mycket trevlig pratstund. Jag fick busa med hennes fyraåring och det kändes härligt i hela kroppen efteråt. Jag kände mig glad och tacksam. Det är en härlig känsla som inte infaller allt för ofta för min del tyvärr.


Efter lite social tid så åkte jag in på MAXI för att panta burkar och handla lite grand. Jag måste komma ihåg att hålla mig hemma på fredag. Shit vad det var folk precis över allt. Det är svårt att hålla avstånd när det står folk i varenda gång man skulle vilja gå igenom. Det var så mörkt att jag knappt såg fötterna framför mig när jag kom hem. Men Ziva blev glad i alal fall. Så jag ställde mig för att laga mat. Jag hade slarvat idag och inte ätit något på hela dagen. Det är dumt jag vet. Men idag blev det så då allting blev tvärtemot vad jag hade planerat för. Men ingen stress för det. Jag är ledig den här helgen och tänker inte göra något som jag inte vill...


           


Bara 20 dagar kvar...  

X0X0   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards