Alla inlägg den 10 december 2020

Av Emma - 10 december 2020 21:00

Nobeldagen

 

Idag hade jag en ledig dag och en hel del inplanerat. Jag började morgonen med att lyssna på radiokalendern och sen kom Ziva en stund och ville mysa . Det var en bra början på dagen  När vi hade bestämt oss för att gå upp, då var det dags att fixa frukost och ta tag i dagen. Jag hann precis sätta mig ner och skulle ta en tugga av min smörgås när telefonen ringde. Det var försäkringskassan. Så äntligen var det samtalet gjort. Vid 9:30 så dök mamma upp för att hjälpa mig med städningen i arbetsrummet. Jag tänkte att jag skulle flytta in min soffa innan julen och just nu ser det ljust ut i alla fall. När vi var klara och mamma var tvungen att åka hem för att hinna till jobbet, så satte jag mig för att se på dagens avsnitt av julkalendern. Vid 13:00 blev det ett besök på vårdcentralen Rehab avdelning, efter det besöket kände jag mig inspirerad och tog en promenad när jag kom hem. Jag fick sällskap av Ziva på vägen så det fick bli en kort promenad. Efter promenaden så tänkte jag tända brasan men så blev det inte riktigt, var tvungen att åka in till jobbet en sväng efter det så åkte jag hem och gjorde ett nytt försök att tända brasan. Jag kände mig lite aktiv och diskade upp och sedan funderade vi på vad vi skulle äta nu när det var Nobeldagen...

         

 

Nobelmiddagen idag blev: Potatiskaka med köttbullehalsband och röda grönsaker och så lite gräddsås.

 

 

Sist men inte minst så öppnade vi luckan i julkalendern:

 

 

Bara 14 dagar kvar...  

 

X0X0  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< December 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards