Alla inlägg under juni 2012

Av Emma - 29 juni 2012 00:00

Idag är det torsdag och det betyder att det är premiär för sommartorsdagarna i Borås! Jag och mamma åkte in precis som 25 000 andra för att se på Loreen som skulle vara på plats den här sommarkvällen. Borås tidning hade en tävling som jag och mamma var med i tack vare farmor. Mamam ville inte stå där och lyssna, hon ville bara gå därifrån och då drog dem hennes namn. Så hon fick kliva upp på scenen och ta emot ett presentkort, så det var väl trevligt. Jag träffade även Daniel . Ska jag vara helt ärlig kände jag inte igen honom först och undrade vem det var som gav mig en kram, men så började hjärncellerna arbeta och jag visste precis vem det var jag stod och pratade med. Bra Emma! Albin Gromer spelade innan Loreen började och han var väl sådär om du frågar mig, men det är det väl ingen som gör =P. Och när klockan var nio kom en kille upp på scen och presenterade..... Christer Björkman som sedan presenterade Loreen och då började hon äntligen. Hon hade som sagt bara två låtar som var hennes, resten hade hon lånat av någon annan :P 30 minuter senare så var det slut och mamma och jag lämnade Borås, utan att ha gjort av med alldeles för mycket pengar. Så en rätt lyckad kväll, inget regn och solen sken och luften var varm.

Av Emma - 23 juni 2012 14:12

Ja så vart det midsommarafton igen, eller det var igår. Jag började min midsommar med att gå upp vid halv sju för att jag skulle jobba. Det var inget ansträngade, dagen gick åt till att titta på Nobels testamenten, för att vara en svensk Crime/thriller film, tyckte jag ändå att den var spännande och bra . Sedan vid två tiden fick jag gå hem och då smet jag in på ICA för att köpa ett salladshuvud till kvällen eftersom värdparet hade glömt det . Sedan kom jag hem och då slängde jag ihop en kladdkaka som jag tänkte att jag kunde ta med mig, kändes som man behövde ta med sig något även om jag inte behövde det. Sedan bytte jag om och åkte iväg till "kalaset". Det blev väldigt trevligt, vi var fem personer som åt grillat kött med färskpotatis, sås och en väldigt god sallad till måste jag säga. Sedan när vi fått i oss det så blev vi så mätta att vi fick vänta med efterätten, men när vi väntat tillräckligt länge så vispade vi grädde och dukade fram kladdkaka och svenska jordgubbar. Det var riktigt fint . Sedan åkte vi iväg och plockade upp Tezz och Corre för att åka ut till Köttkulla för att festa lite till . Nykter som jag var så lyckades jag göra bort mig  Men det var nog inte så farligt, jag tror inte någon av oss tog någon större skada, Efter en halvtimme åkte jag hem, då jag kände hur ögon föll ihop och festen inte blev så mycket mer än att bara sitta på en stol och se dum ut. Så jag åkte hem, då ringde min bror och vi pratade i telefon i tre timmar, det är olikt oss. Men det var trevligt. Han skulle nog komma hem idag, så vi skulle prata mer då, över en bit kladdkaka och lite jouice   Men Glad Midsommar var det i alla fall!!!

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards