Alla inlägg under november 2021

Av Emma - 20 november 2021 17:45

Idag är ingen vanlig dag, nejdå, det är Lis födelsedag. Detta ska vi fira med glassprovning och lunch. Men vi börjar väl från början...

 

Jag började min morgon med att klockan ringer, då startar jag upp en podd, enligt tradition Creepypodden. Den podden har blivit en del av min morgonritual. Därefter stannar jag kvar i sängen och vaknar till liv och gosar med Ziva. När vi vaknat till liv, ja då äter vi frukost, jag talar med min bror i 24 minuter och efter det tittar jag på Marcus svarar & förklarar, bästa inslaget på tv4 Nyhetsmorgon på lördagar. Intressant och allmänbildande och lättförklarat om politiken. Klockan 10:00 dök mamma och moster upp för att hämta mig, åka och plocka upp födelsedagsbarnet och så vidare till Vegby...

 

Klockan 11:00 kom vi frma till Café Sjöparken och Lögårdhs glass. Aldrig varit där förut. Det var ett mysigt lite ställe med jättegod glass. När vi hade provat glass och kände oss nöjda med insupandet av atmosfären, ja då åkte vi hem till Lis igen för att göra klart lunchen som vi sedan fick äta. Även lunchen var god, det blev en mycket trevlig förmiddag, denna novemberdag.

(Bild)

 

När jag kom hem på eftermiddag, ja då blev det hushållsysslor. Jag diskade och startade tvättmaskinen och så tände vi i brasan Ziva och jag. Det behövde värmas upp lite grand i det här huset. Sedan infall tröttheten så jag bestämde mig för att se på film en stund.

   

Sedan var det dags att hänga tvätt, slänga in en ny maskin och fixa lite kvällsmat. När jag ätit så bytte jag om till pyjamas och tittade på ännu en film medan ajg väntade på att tvättmaskinen skulle bli klar.

 

Åh så börjar dagen närma sig sitt slut. Det är dags att summera allting och krypa ner i sängen för att, det är en dag imorgon också. Jag har trots att jag varit på födelsedagsfirande hunnit med att bocka av 8 punkter på min att göra lista.

 

  Idag är jag tacksam för...  

1. att brorsan ringde och vi pratade i hela 24 minuter.

2. en trevlig glassprovning med mamma, moster och Lis.

3. att jag hade energi att orka göra en massa roliga saker och hushållssysslor.

 

Var rädda om er där ute i mörkret

X0X0   

 

 

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards