Alla inlägg under januari 2021

Av Emma - 17 januari 2021 21:15

Även idag vaknade jag upp mycket tidigare än jag hade planerat. Klickan 04:40 vaknade jag till, jag valde då att lyssna på podd. En timme senare så ville Ziva krypa ner och mysa lite. Det fick hon så gärna. Jag mår alltid lite bättre när hon ligger intill mig och spinner. Då känner man sig verkligen älskad på riktigt. När klockan blev 06:00 och jag inte hade lyckats somna ordentligt, gick jag och la mig på soffan för att titta på tv. Jag somnade tydligen, för vaknade inte upp förrän klockan 10:00. Då blev det lite frukost och klockan 11:00 gav jag mig ut på stavgång. Det blev lunch hos mamma och pappa också innan jag stavade mig hemmåt igen. Det blev i alla fall en 4 km lång promenad. 14:45-16:00 så fick jag hänga med mina brorsbarn en stund. Det behövde jag. Jag mår alltid lite bättre när de skrattar och ler. När de kramar om mig är det som om inget annat existerar. Jag älskar mina brorsbarn. De små trollungarna.

   

 

När jag kom hem frös jag, så jag tände en brasa och det blev genast mycket trevligare här hemma. Jag matade katten och åt kvällsmat. Senare under kvällen ringde telefonen och det var Anna F som ringde. Vi pratade i hela 30 minuter. Ibland blir helgerna helt enkelt fantastiska. Den här helgen har varit en energigivande helg och jag känner mig lyckligt lottad som har så fina människor omkring mig.

 

X0X0

  

Av Emma - 16 januari 2021 22:00

Den här januaridagen vaknade jag till första gången klockan 02:28. Jag kände inte alls att det var dags att gå upp. Jag startade upp en podd och somnade igen. klockan 04:00 så vaknade jag till ännu en gång och starta upp en ny podd innan jag slöt ögonen igen. Klockan 07:50 ringde klockan för att jag skulle börja vakna till. Jag hade egentligen ingen lust att gå upp men Ziva hade andra planer. Jag fick kliva ur sängen och släppa ut henne i snön. Det var nog vad hon hade längtat efter i flera timmar, minst. Jag kröp ner i sängen en stund till, jag behövde inte göra något riktigt än, eftersom jag inte skulle möta upp min kusin för än lite senare.

 

Jag vaknade till liv och klev ur sängen vid 8:00 tiden. Då drog jag på mig kläderna, fixade frukost och gjorde varm choklad som jag skulle ha med mig ut i skogen. Jag lovade att bjuda, så eftersom jag hade köpt mig en ny termos så skulle det här bli riktigt bra. Jag hann dessutom med att se på mitt favorit inslag i Nyhetsmorgon. Marcus svarar & förklarar. Jag lär mig massor och blir lite allmänbildad också. Klockan 11:00 mötte jag upp min kära kusin och hennes pojkvän. Vi tog en kort promenad bort till grillplatsen, startade en eld och så gjorde vi våfflor. Det visade sig att jag var riktigt duktig på att göra våfflor över öppen eld. Våfflor har aldrig samkat så gott som idag. Det var en jättefin och härlig dag för att hänga utomhus. Det som inte var riktigt lika härligt, var att min nya termos var riktigt kass. Det mesta av den varma chokladen hade läckt ut och låg som tur var i platspåsen som jag hade stoppat ner termosen i.     

 

       

 

 

 

 

 

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards