Alla inlägg under juni 2022

Av Emma - 25 juni 2022 22:15

Idag är ingen vanlig dag, för idag är det MIN födelsedag! Jag började dagen med att släppa ut Ziva och Zorro redan klockan 07:45. Inte ens på min födelsedag låter dem mig sova allt för länge. Efter det så blev det frukost i lugn och ro. Vid 11:35 packade jag ihop mig för att åka hem till mamma och pappa för att fira mig. På eftermiddagen blev det en tur i fin bilen, den lilla blåa . Under färden stannade vi till hos lillebror och hans familj och så blev det en paus hemma hos Lillian och Bengt. Jag avslutade kvällen med att prata i telefon med Gina i en hel timme. Sedan såg jag på Family Guy, The Simpsons och Så ska det låta 25 år.

   

         

X0X0    

 

   

Av Emma - 19 juni 2022 22:15

Efter två dagar i Göteborg, så blev det en dag som var alldeles oplanerad, och jag kunde ta tagen precis som den kom. Eller helt enkelt, jag gjorde så lite som möjligt. Jag vaknade upp vid 09:45 då Zorro kom in för att han ville gosa en stund, efter 15 minuter så tröttnade han och ville gå ut istället. Så då var det bara att kliva ur sängen och börja denna söndag. Jag började dagen med att koka tevatten för att kunna sätta mig ner med en kopp te och min shake för att titta på Project Runaway.

 


Innan det blev lunch så tog jag tag i disken och städade undan lite. Som underhållning till lunchen tittade på på Bäst i test Norge.

     


Vid 17:45 så åkte jag i väg hem till Anna Lp för att dricka kaffe och snacka lite skit. Det behövs ibland. När jag kom hem igen så blev det till att diska, vattna blommorna och fixa lite mat. Medan jag åt och väntade på att katterna skulle komma tillbaka hem igen, så tittade jag på Finding you. Vid klockan 23:30 så tog jag en dusch och gjorde mig klar för att gå och lägga mig.

 

X0X0  

Av Emma - 18 juni 2022 22:30

Jag vaknade upp av att jag var kissnödig, så jag smög upp på toaletten för att inte väcka mamma. Men det behövde jag nog inte vara orolig för, för hon snarkade jättehögt, precis som mormor brukade göra. Jag har aldrig hört mamma snarka på det viset, kanske hon bara sov djupt. När jag hade krupit ner i sängen igen, då gick mamma upp på toaletten och sedan snarkade hon inte mer...


Vid 08:30 vaknade vi upp och gick ner för att äta en ordentlig hotellfrukost. Det är något jag verkligen gillar med att sova på hotell, man sover oftast gott, man slipoer bädda sängen och så får man en fantastisk frukost. En sådan frukost man kan och borde göra hemma men som man inte gör, för att man är lat. Eller man och man, för att jag är lat men önskar att jag kunde göra sådan där fina frukostar med frukt och smoothies. När vi ätit upp frukosten, gjorde vi oss i ordning för att shoppa när vi ändå var i den vackra staden Göteborg. Vi åkte in till Haga och tittade på kyrkan och möta upp Lis innan vi tittade i varenda liten butik som fanns i Haga. När klockan blev 12:00 så började jag bli hungrig så vi gick in café Hebbe Lelle, för att äta belgsika våfflor med sylt och dricka latte med vaniljsmak. När vi började bli varma och trötta tog vi oss tillbaka till hotellet för att hämta våra väskor, äta mjukglass och säga hejdå till Lis för den här gången.

   


16:55 klev vi av bussen i Ulricehamn och packade in oss i bilen. Då åkte vi raka vägen till Mullsjö för att hämta mammas paket eftersom vi ändå var ute och åkte med bilen. Klockan 18:00 så var jag äntligen hemma hos mig själv igen. Jag avslutade min lördgag med att se på filmerna: Jumanji - next lever och Mitt stora feta grekiska bröllop. Och där emellan åt jag middag och titade på Så ska det låta, innan min älskade Ziva behagade komma hem och sova tillsammans med mig och Zorro inne.


   




  Idag är jag tacksam för...  

1.  min trevliga dag i Haga tillsammans med mamma och Lis.

2. att Zorro har saknat mig medan jag varit borta.

3. att Ziva behagade att komma hem innan läggdags.

 

X0X0

  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards