Alla inlägg under januari 2022

Av Emma - 25 januari 2022 23:30

Tänk att januari snart har gått... Det har gått undan även den här månaden. Idag hade jag hemstudier, så jag tog lite sovmorgon och startade sedan dagen med podd och att starta tvättmaskinen. Efter det åt jag frukost i lugn och ro, och därefter satte jag mig ner för att plugga. Jag skulle göra Instuderingsfrågor i Gerontologi och Geriatrik. När klockan hade slagit 12:30 då tyckte jag att det fick vara bra med pluggande för idag, så jag la mig på golvet bredvid lille Zorro som kände sig lite bortglömd medan jag satt vid datorn för att försöka lära mig någonting nytt. Vi gosade och såg på Taskmaster på Tv4 play. När klockan slog 13:00 då fick det bli lite lunch. Eftersom jag var bjuden på middag till kvällen så valde jag att äta påsar, för att försöka hålla mig lite hälsosam i alla fall.


 


Vid 15:00 åkte jag hela vägen till Jönköping för att titta på Linneas nya lägenhet och äta middag. Vi skulle dessutom byta julklappar då vi inte hunnit med det innan julafton. Ibland kommer livet emellan och man hinner inte med allting som man har tänkt sig att man ska hinna med att göra. Jag lyckades ta mig fram och hitta till rätt lägenhet. Det var en jättefin lägenhet hon hade. Åh så bjöd hon på Kassler och potatissallad till middag, det var jättegott. Hon är duktigt på att laga mat Linnea. Efter att vi ätit så bytte vi julklappar. Hon fick ett stort paket av mig och jag fick ett litet av henne. Det må ha varit litet men jag älskar mina nya örhängen     

   


Efter en god middag och en riktigt trevlig kväll, var det dags att rulla hemåt igen. När jag kom hem hade jag lite svårt att somna så det fick bli ett avsnitt till av Taskmaster. Jag vet att jag tittar för mycket på tv och serier men alltså det är så skönt att bara kunna få skratta ibland. Dessutom tycker jag om att höra när folk pratar brittisk engelska. Det är så vackert.


Idag är jag tacksam för...

1. Mysstunderna med lille Zorro, som jag haft under hela dagen.

2. Att jag klarade av att plugga hela den utsatta tiden.

3. Den mysiga middagen tillsammans med Linnea  

 

 

 

 


X0X0   



Av Emma - 11 januari 2022 21:30

Jag vaknade upp idag och var nervös, jag var nervös redan igår kväll. Idag är nämligen första dagen i skolan. När klockan ringde så kom Zorro och la sig en stund för att mysa lite grand och kankse för att lugna ner mig lite. Efter att vi legat kvar i sängen lite för länge, var det dags att kliva upp och starta dagen. Jag började skolan klockan 08:30 och då blev det upprop och vi fick information om både det ena och det andra. Vi fick gå till biblioteket för att låna läroböckerna. Klockan 11:40 så bjöd pappa på lunch i skolans matsal. Jag har inte varit i den matsalen sedan jag tog stundenten 2009. Utanför matsalen så mötte vi även min gamla grundskolelärare, han kom ihåg mig och tyckte det var roligt att träffa mig. Efter lunchen hade vi lite mer information innan skolan tog slut...

       

Dagens outfit...

 

När skolan var slut så åkte jag vidare till jobbet. Eftersom det blev hastigt att jag skulle börja skolan så fick jag jobba lite dubbelt ett tag. Så först skolan och sedan jobb ända till klockan 20:30. Det var folk jag tyckte om att jobba med under kvällen också, så det gick bra att jobba. Men när jag kom hem var jag helt slut i både huvudet och kroppen. Men jag tror att det här kommer att bli ett spännande äventyr. När jag landat i soffan, så slog jag på serien Hotell Halcyon, en riktigt bra serie. 

 

(Bild från Google, 2022-12-01)

 

Idag är jag tacksam för...

1. att jag provar på något nytt och börjar skolan.

2. att pappa bjöd på lunch.

3. att vi var fyra ordinarie på jobbet ikväll. Det var tre personer som jag tycker om att jobba med.

 

X0X0   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards