Alla inlägg under april 2021

Av Emma - 19 april 2021 18:39

Idag är jag ledig och kan äntligen njuta av ledighet och vackert väder. Det har känts lite orättvist att alla har varit ute och njutit av solen i helgen och jag har varit inne på huset hela tiden. Men idag blev det min tur. Jag började med sovmorgon och lite gos med världens bästa Ziva. Hon kommer tassande varje morgon när hon tycker att jag behöver gå upp. Ibland före klockan och ibland efter att klockan har ringt. Hon tassar försitkgit in i rummet, säger godmorgon och kryper ner en stund vid min hals och spinner. Jag förstår inte hur jag kan älska henne så mycket, att hon redan blir ett helt år gammal. Dessutom är hon det bästa jag har och ett fantastisk sällskap här ute på landet, speciellt när det är mörkt och alla mina demoner attackerar. Då finns hon där som min superhjälte.

Älskade tigerunge   

 

 

När jag väl hade klivit ur sängen och släppt ut Ziva, hon behöver sin dagliga morgonpromenad, ja då tog jag en dusch. Jag kände ingen stress och kände egentligen att jag inte behövde göra någonting. Sedan kom jag på att jag visst hade tänkt göra en del ärenden på stan. Jag gjorde mig i ordning och åkte först hem till mamma för att hämta deras pantburkar. När jag kom dit så kände jag att jag behöver väga mig, jag måste få veta vad vågen står på. Jag har aldrig någonsin känt mig så lättad och lycklig. Vågen stod på härliga 99,8 kg. Mitt första delmål i min viktnedgång är nådd och det tog mig bara X-antal år  Nu ska jag aldrig mera överskrida den siffran. Nu ska jag bara neråt. Med den här härliga siffran har jag under 6 veckor tappat totalt 14,2 kg! Jag förstår inte. Jag fattar inte. Jag börjar helt ärligt tröttna på pulvret jag äter men snart har halvtiden gått och det ger resultat. Det svåra blir att behålla det men jag börjar gilla den vardag som jag har skaffat mig själv, mitt nya liv innehåller en massa träning som aldrig funnits innan. Jag tänker fortsätta. Jag tror att jag behöver träningen för att hålla mig uppe på jobbet. Det är mycket lättare att känna sig glad när man har tränat innan och ibland efter...

 

 

                                                  
                                                  
        (Bild lånad från Google 2021-04-19)

 

Jag fick med mig mamma in till stan så vi åkte iväg en sväng för att handla. Den ena butiken vi var inne i, var inte Coronavänlig kan man väl säga. Det var noll tänk på säkerthet. Det fanns två kassor öppna och i den ena kunde inte kassören göra två saker samtidigt. Köerna växte och och om någon nu var smittad så har idag minst 15 pers fått Corona. Jag hoppas att inte jag är en av dem. Sedan tog vi affär nummer två för att panta burkar och handla lite. Jag kom ihåg att panta burkarna men jag kom inte ihåg att lämna fram kvittona till kassören. Men jag kan lösa in dem en annan gång när jag åker förbi någon gång. När vi kom hem så åt vi lunch ihop. Mamma fick äta riktigt mat och jag drack en shake.  

 

När jag kom hem kände jag att energin var låg, så jag la mig på soffan och såg på två avsnitt av mina favoritserie Criminal minds. När jag hade gjort det och ätit mitt mellanmål, ännu en shake, ja då bestämde jag mig för att ta ut min nya kompis cykeln. Jag tog mig otroligt nog ut på en 8 km runda. Det var trevligt och en annan ledig dag så kankse jag vågar fortsätta min resa och cykla ännu längre. Det är lite läskigt att cykla på grus. Men grusvägen är mysigare än asfaltsvägen. Så idag vill jag bara säga att jag är stolt över mig själv. En bättre början på v.16, det kan man nog inte ha.

 

           

 

 

Älska dig själv

 

X0X0  

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards