Alla inlägg under maj 2021

Av Emma - 3 maj 2021 22:00

Idag gjorde jag den sista dagen på den här jobbhelgen. Jag var lite nervös, trots att vi var en man kort så gick det jättebra. Brukarna var lugna och det fanns ingen stress. Det var så skönt, helgen hade varit kaotisk, så det var så skönt med lugnet. Men jag var tacksam när jag fick gå hem och göra ingenting. Jag skulle egentligen ha tagit ut min cykel eftersom jag behöver trampa en massa kilometer om jag ska hinna runt Vättern. Vad är det för dumheter jag har gett mig in på egentligen?   Jag kommer i alla fall att fixa det, det är min plan i alla fall. Allt annat vore ju ett misslyckande. Anledningen till att det inte blev någon cykling idag var för att regnet vräkte ner hela vägen hem och grusvägen var slirig. När inte ens bilen ville hålla sig på vägen då tänkte jag inte ge mig ut på två hjul. Jag valde istället att ta det lite lugnt efter min jobbhelg. Eller lugnt och lugnt, jag tvättade och gick och småplockade här hemma. När Robinson var slut, så fanns det inget att titta på. Så då blev det Disney plus. Eftersom jag tittade på fyra hjul igår så valde jag två hjul ikväll.

 

 

(Bild lånad från Google)

 

X0X0  

Av Emma - 2 maj 2021 22:45

Idag vet jag inte om jag kan få ihop något inlägg alls. Jag vet inte om det kommer att bli sammanhängande. Det har varit en väldigt rörig helg, hela veckan har varit ett ända stort kaos. Men det är väl som livet ska vara antar jag. Idag jobbad ejag bara 7-16, så jag hade hela eftermiddagen kvar. Jag hade tänkt att jag skulle ge mig ut och cykla när jag kom hem men det gick inte. Ögonen gick i kors och kroppen bar mig knappt. Jag var tvungen att lägga mig på soffan och samla kraft. Det innebar att jag somnade på soffan och sov i två timmar och ändå orkade jag inte göra något vettigt av min söndagskväll. Jag tittade på Gränslandet och Robinson och efter det såg jag en film innan jag kunde somna i sängen.


 

(Bild lånad från Google)       


Jag har letat efter den här filmen i flera år och så skaffade jag mig äntligen Disney plus och den här filmen fanns. Jag har gjort en lång lista på filmer som jag vill se. Det är synd jag har så lite tid bara. Men det blir väl semester någon gång och då kan jag se på film om det skulle bli en regning sommar.


X0X0   

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards