Alla inlägg under februari 2022

Av Emma - 21 februari 2022 23:00

Den här dagen började inte så bra, eftersom jag både vid 01:10 och 05:20 vaknade upp i panik och trodde att jag hade försovit mig. Det är en väldigt obehaglig känsla och jag har så svårt att skaka den av mig för att somna om och sova lugnt tills klockan ringer. Klockan 06:30 startade jag The Daily Messiah podd, för att vakna till och börja dagen lite lugnt och försiktigt. När dagens avsnitt var slut så gick jag upp för att mata mina små vilddjur, och släppa ut de som vågade ta sig ut. Jag lyckades ta mig levande till skolan den här dagen också, trots att det var så obehagligt väder idag...


När skolan var slut för dagen så åkte bestämde jag mig för att göra lite ärenden när jag ändå hade tagit mig hela vägen in till staden. Jag tankade bilen, tog ett varv inne på Dollarstore och avslutade med att slänga skräp, panta och handla på Ica Maxi, innan jag fortsatte hela vägen hem till skogen. Det var snökaos men tog mig hem, Ziva kom in och Zorro vågade inte gå ut. Efter den bilfärden kände jag att jag behövde vila lite. Så det fick bli varmchoklad under en filt med Creepypodden som sällskap och självklart så låg Zorro tätt intill mig.


Vid 17:00 kom mamma och hämta mig för att vi skulle åka på porslinsmålning. Mamma har gjort det länge men hon tyckte jag behövde hitta en hobby. Så den här gången följde jag med henne. Jag hade verkligen ingen aning om vad jag skulle måla för något men mamma hade några porslinsfigurer som jag kunde göra. När jag satt där så insåg jag plötsligt att min hjärna har stängt av. Det fanns inte det minsta brus i den, ingen tanke på vad jag skulle göra när jag kommer hem eller vad jag ska göra om en vecka. Det var verkligen helt tyst. Vilken underbar känsla...


 


  Idag är jag tacksam för att...  

1. det gick bra i skolan

2. porslinsmålningen var rolig och precis vad jag behövde idag.


Var rädda om er där ute...

X0X0  

Av Emma - 11 februari 2022 22:30

När jag vaknade upp imorse så var det jättekallt, jag var tvungen att skrapa rutorna innan jag åkte till jobbet. Det var -2 grader celcius där ute. Idag hade jag en kort dag på jobbet, då jag går i skolan så har mina dagar och tider på jobbet minskat. Så idag fick jag gå hem redan klockan 13:00. En bra början på helgen, sluta tidigt från jobbet och gå på teater på kvällen. Det var lite ont om kultur under de två senaste åren. Så idag var jag mamma och Lisbeth på teater. Det var inte den bästa teatern jag har sett men det var fanns stunder då den var bra. Den handlade om två kvinnor i en skoaffär som tydligen tagit livet av både sin chef och sina ex genom att mata dem med bullar gjorda på arsenik .


Avslutade sedan fredagskvällen i soffan med mina älskade vilddjur  och Svenska Nyheter på tv.


  Idag är jag tacksam för att...

1. jag fick sluta redan 13:00 på jobbet.

2. jag fick gå på teater med mamma och Lisbeth.

X0X0 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards