Alla inlägg under juli 2021

Av Emma - 15 juli 2021 23:00

Denna vackra sommardag vaknade jag upp vid 07:30 då min älskade lilla tiger kände att hon var nog lite hungrig och ville att jag skulle ge henne mat, så att hon kunde gå ut och fånga dagen. Jag startade morgonen med en podd och försöka ge Ziva lite fästningsmedel, hon är hal som en ål .  Då vi gick upp så tidigt, så hade jag några timmar kvar till jag fick äta min frukost eller idag skulle jag börja med en påsepulver. Jag tog tag i att alla hushållssysslor jag behövde göra och så var jag tvungen att sopa upp jorden ifrån golvet inne i arbetsrummet. Då snickaren hade drämt till så hårt när han bytte plankor på utsidan, så hade blommorna blivit så rädda att de hade hoppat ner från fönstret. Vid 09:45 kom pappa och pliockade upp mig då vi skulle lämna hans cykel i Dalum, efter överrenskommelse från gårdagen. Killen som fick cykeln blev jätteglad, nu kunde han ta sig fram ännu snabbare än när han var tvungen att gå. Efter det åkte vi vidare till mina kusiner för att hämta en cykel. Det var bara det att Linnea var inte där, hon hade åkt in till staden.Men stötte på hennes storebror och lille V. Det var trevligt, lilel V var väldigt pratsam av sig. Det tyckte jag var roligt. När jag kom hem igen, var jag tvungen att forstätta pyssla med min doppresent till min lillebrorson. Jag ville göra något speciellt och speciellt blev det.

 

    

 

På kvällen var det äntligen dags för det jag hade väntat på i nästan en vecka elelr två. Jag skulle få gå på en liten konsert. Allt var Coronavänligt och det var fantastiskt att få höra lite livemusik igen. Jag fick träffa och prata med Anders Lundin, en av mina barndoms idoler. Hans nya låtar var faktiskt riktigt bra också. Det blev en liten paus också, där det serverades smörgås om man hade beställt det. Jag hade min shake, så medan mamma och Lisbeth åt smörgås och paj. Det blev en riktigt mysig och bra kväll.

 

X0X0

  

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards