Alla inlägg under mars 2022

Av Emma - 9 mars 2022 23:00

01:00 vaknade jag upp av ett mystisk ljud. Jag kände hur pulsen slog och blev lite rädd, vad var det som skrämde mig. Jag upptäckte att det var mina katter som tur var,    . Jag kunde somna om igen utan att behöva vara orolig för att taket skulle ramla ner eller något annat dumt. 06:30 vaknade jag upp igen och då startade jag tvättmaskinen och Zorro han bestämde sig för att riva ner en blomkruka i sovrummet. Den där varulven är en riktig liten vilde. När jag hade städat upp la jag mig en stund till i sängen och då kom Zorro för att gosa. Det var kallt och isigt idag, så jag fick skrapa rutorna innan jag tog med mig Zorro till vetrinären. Det var så dimmigt på vägen att jag missade avfarten i rondellen, så det blev ett extra varv i rondellen innan vi kom fram. När jag lämnat av Zorro, så stannade jag till på ICA Maxi innan jag åkte hem igen.

09:35 var jag hemma igen, bära in grejerna, packa upp varorna och mata Ziva som var kvar hemma. Tvätten var klar, så då kunde jag hänga upp den och starta ännu en maskin med tvätt.

13:24 blev det lunch och så tittade jag på ett avsnitt av House.
16:00 fick jag hämta hem lille Zorro igen. Det var en glad och gosig liten kille som jag fick med mig hem igen.

 

Resten av min lediga dag, tillbringade jag i soffan framför tv tillsammans med Zorro.

     

 

  Idag är jag tacksam för...  

1. min timmes promenad i solen.

2. pratstunden med Anna F

3. pratstunden med Mathias

4. att jag fick hem en pigg och glad Zorro efter kastreringen.

Av Emma - 8 mars 2022 23:00

Idag är ingen vanlig dag. Idag är det farfars födelsedag. Idag blir han hela 83 år gammal men ser inte ut att vara en dag äldre än 79  

 

 


Idag började min dag alldeles för tidigt, klockan 03:00 kom Ziva in i sovrummet och gnällde. Jag var inte riktigt vaken så hon valde att krypa ner intill mig. Hon hade kanske haft en mardröm min lilla tiger. Efter det var det lugnt i tre timmar innan båda vilddjuren var i full gång och höll på att riva hela huset. Klokcan 06:40 så orkade jag inte mer, då fick Ziva gå ut en sväng och Zorror fick mat. När jag hade börjat vakna till liv och ätit lite frukost som bestod i att äta en påse, så skrapade jag rutorna på min bil och åkte ner till mamma för att sedan ta oss vidare till min bror och hans busungar. Efter det blev det hemmagjord pizza till lunch hemma hos mina föräldrar.


När jag kom hem igen så kollade jag brevlådan, släppte ut Zorro en stund, tömma kattlådan och plugga ute i i solen. Man får passa på att njuta när solen äntligen skiner och dessutom går det lättare att plugga när solen delar med sig av lite D-vitamin.

 


När klockan blev 15:45 tog jag påse nr två och la mig på soffan en stund med båda katterna för att se på Project Runaway. När jag hade tänkt göra lite nytta då kom Zorro och la sig i famnen på mig så jag blev sittande i soffan och såg på Frusnavägar. Avslutade sedan kvällen med att fixa lite middag, diska och hänga tvätt. Innan läggdags så blev det Chicago Med och nu är det dags att krypa ner i sängen, för att göra allting imorgon igen...


X0X0  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards