Alla inlägg under juni 2023

Av Emma - 30 juni 2023 11:15

Idag har jag läst ut bok nummer 150 för i år. Det blev en lättläst men spännande bok, som heter Rysliga resor (5)- Clownerna av: Tobias Gard.

 

Boken handlar om familjen Gravlund, pappa, Eli och Oskar som reser runt med sin talanade buss Kristin.  pappa Gravlund håller på att skriva en bok om monster och han vill träffa dem för att få veta mera. Han tar med sig sina barn på en hel del läskiga äventyr, de råkar ut för både det ena och det andra. I den här boken, som är den femte om familjen Gravlund, så reser familjen med bussen Kristin till en övergiven nöjespark, där de träffar på två läskiga clowner.

 

Lättläst skräckbok med humor och stortext. Boken passar bra i åldrarna 9-12 år.

Jag ger boken      . Detta för att jag tycker att clowner är obehagliga och dem blev inte mindre obehagliga efter detta, men boken är bra. Spännande, påhittiga och bussen räddar alltid familjen i sista stund.

 

 


Av Emma - 25 juni 2023 23:15

 Idag är ingen vanlig dag, för idag är det min födelsedag. Den började tidigt idag med att Zorro kom in 03:50 för att han ville gosa en stund. Vi sov en liten stund innan jag fick svårt att sova och vaknade till och från flera gånger om innan jag bestämde mig för att lämna sängen klockan 05:45 och ta en dusch. 06:12 fick jag släppa ut Ziva och Zorro, då började jag städa. Vid 07:00 blev det frukost och 45 minuter senare så dök min morbror och ingifta moster upp och gav mig mitt första paket. Vid 10:20 dyker mamma och pappa upp för att lämna av lite presenter, mamma är dessutom snäll och hjälper mig att städa undan. Efter det bjöd pappa på lunch hemma hos dem. Så blev att packa ihop mig för jobb och åka hem och äta hos mina föräldrar innan jag drog vidare till mitt jobb.

 

Det gick bra att jobba ikväll och innan jag gick hem fick jag skönsång från mina kollegor, som upptäckte att jag fyllde år. Det var roligt.  När jobbet äntligen var slut så åkte jag hem och blev uppmött av Ziva. Fick lite sång ifrån Patrik också innan jag gjorde mig klar för att lägga mig.

 

  Idag är jag tacksam för...  

1. födelsedagssången från Selma, Zakhisa, Arnas och Patrik.

2. alla födelsedagshälsningar som har trillat in under dagen

3. mina fina presenter

4. mammas hjälp i köket

 

Ta hand om varandra

X0X0    

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards