Alla inlägg under augusti 2021

Av Emma - 15 augusti 2021 10:45

Idag är det söndag, och den hör söndagen är jag ledig. Jag tänkte t lite sovmorgon idag men vaknade till första gången vid 04:00 men som tur var så kunde jag somna om och gick inte upp förrän vid 08:00 tiden. Då ville Ziva väldigt gärna gå ut. Det blev lite frukost och göra mig klar för dagens äventyr. Jag mälade naglarna, eftersom jag aldrig kan göra det då jag jobbar inom vården och så sminkade jag mig. Idag valde jag också att platta håret, dagen till ära. Klockan 11:40 var jag i kyrkan, man vill vara i tid när det är dags för dop. Det var ett mycket vackert dop för lilla Ella. Hon var duktig och storebror Ture var också duktig under hela ceremonin. Efter kyrkan så begav vi oss av hem till värdparet för att få mat, tårta och öppna doppresenterna. Ella fick hjälp av både sin storebror och andra barn som var på plats för att öppna. Men hon var glad hela tiden. Det var ett fint dop och en härlig dag. Jag är tacksam för att jag fick vara med 

   

 

När jag kom hem från dopet så hade min energi nästan tagit slut, så jag behövde vila lite. Senare på kvällen så åkte jag hem till mamma och pappa en stund för att prata lite med mina gamla föräldrar. Efter det åkte jag hem för att bara avsluta dagen och ta det lungt. Jag åt min "frukost" och tittade på film tillsammans med Ziva som kom in för kvällen. Dagens film blev:

 

 

X0X0

  

Av Emma - 1 augusti 2021 22:15

Idag vaknade jag upp första gången vid klockan 01:00. När man dricker 2,5 liter per dag så går man på toaletten nästan hela tiden. Det betyder att jag ibland behöver gå upp på nätterna, men det är tur att man kan lyssna på ljudbok och somna om igen... Jag hade tänkt att jag skulle tillbringa min lediga dag med att städa här hemma. Därför hade jag ställt klockan på 07:03. Men varför ska man gå upp så tidigt en ledig dag, jag låg kvar i sängen i en hel timme innan jag bestämde mig, att nu är det dags att börja den här vackra dagen. Jag ägnade hela förmiddagen till att städa här hemma, diska, tvätta, dammsuga. När lusten kommer då är det bättre att följa den än att inte göra det, har jag märkt. Mitt humör går lite upp och ner hela tiden men för det mesta mår jag bra just nu.

 

Jag har fått låna en cykel av min kusin men det visade sig att min faster hade tänkt serva cykeln innan jag fick låna den. Men jag hämtade den visst för tidigt. Så jag fick med mig min fantastiska mamma på en cykeltur. Vi har inte cyklat tillsammans sedan jag var 12 eller något sådant, så det var jättemysigt att hon ville följa med. Vi hade en riktigt rolig trip. Det visade sig att trots att hon inte cyklat på ett tag, så trampade vi på rätt bra. Det tog oss 45 min att cykla hem till min faster. När vi hade servat den, blev det lite fika ihop med farmor och farfar som också dök upp, eftersom Tobbe har födelsedag på måndag, så ville farmor och farfar gå på kalas. Det var trevligt även om jag inte åt så mycket. Jag tog lite bär, så att jag kunde äta min frukost när jag kom hem sedan.   

 

 

       

 

X0X0   

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards