Direktlänk till inlägg 21 oktober 2009

Onsdagen den 21 oktober!

Av Emma - 21 oktober 2009 19:59

Ja vad har hänt idag, har varit astrött väldigt länge idag vet inte varför men så var det, har sovit ganska oroligt med. Jag hade någon jättekonstig dröm, tror det var fiskar med, och så var det någon konstig låt som hördes hela tiden, så när klockan ringde kvart över sex hoppade jag högt och började skaka i hela kroppen, när jag lugnat ner mig och huvudet inte värkte så mycket, var det dags att gå upp för att äta frukost och bege sig till skolan två timmar innan man egentligen började. Men det var bra med de där två timmarna, jag hann med att läsa lite mer i mina otroligt konstigt bok Fikonätaren av Jody Shields.


Ja när de där två timmarna började gå ifrån mig och det började bli dags att redovisa den där boken på seminariet som lärana satt ihop åt oss. Ja då kom Gigi och satte sig hos mig en stund och det var trevligt, vi pratade slut den sista kvarten på de två långa timmarna och sedan satt vi där inne i Stensöta, där man brukar ha vinprovningar. Vi var tio stycken, tolv om man räknar med lärarna då. Vi började alltihop med att se på en bit av Pang i Bygget, ett väldigt bra sätt att visa hur man inte ska sköta ett hotell, förvånad över att det där hotellet med John Cleese rullade överhuvudtaget. Efter filmen var det dags att berätta vilken bok man läst och väldigt kort vad den handlade om. 45 minuter räcker inte till för ett seminarium med 10 personer som har mycket att säga om sina böcker, det gick lite över tiden faktikst. Men det gick bra!


När jag kom hem så somnade jag och sov någon timme, sen orkade jag verkligen inte vakna, så låg kvar i sängen jättelänge och bara väntade på att något skulle hända och det gjorde det ju nästan, en av kockarna beställde en ölbok åt mig, så nu kan jag plugga öl och låtsas vara jätteduktig när folk frågar mig senare om jag vet något om öl Cool. Jag kom även på att jag måste ha något till frukost imorgon så var tvungen att gå och handla. Jag tog mig en kvällspromenad och det kändes bra... Imorgon är jag ledig och då är planen att jag ska försöka sitta still så lite som möjligt, ska försöka vara aktiv hela dagen fram till kvällningen då det blir läggdags.


Ja nu har jag inga läxor att läsa och inget vikitgt att göra, så ska gå och göra mig en smörgås, se på arga snickaren och sedan bara vänta med spänning på nästa avsnitt av True Blood, som är på tv ikväll! Woho! Idag är en bra dag. Högsta betyg på litteraturstudien och True Blood på tv! Kan kvällen bli bättre?


PussKyss

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2009 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards