Direktlänk till inlägg 25 maj 2023

Idag är en bra dag för att le

Av Emma - 25 maj 2023 22:25

Idag har varit en bra dag  Det säger jag inte så ofta nu för tiden. Det känns inte bra att känna så heller, jag vill ju känna att jag har bra dagar. Jag vill känna att livet är i alla fall lite lätt och värt att leva. Idag är i alla fall en sådan dag. Klockan ringde men jag lyckades visst stänga av den och inte vakna förrän vid 06:40. Jag hann till skolan i tid i alla fall. Åh vilken bra lektion vi hade idag, allting är bra idag  Vi började lektionen med att ha en gruppdiskussion med olika fall, jag fick börja eftersom jag skulle smita iväg till studievägledaren för att kolla att jag hade räknat rätt och att allt såg ut som det skulle. Allting ser helt rätt ut och jag kommer att bli klar till jul. Jag ser ljuset i tunnelen men det känns också lite sorgligt att skolan slutar för en del redan nästa vecka och då kommer dem inte att följa med mig till hösten. Efter mötet med studievägledaren så hann jag lyssna på de sista fallen och efter det blev det betygsamtal och utvädering. Åh jag är så nöjd med mitt betyg och kommentarerna från min lärare. Det var skönt att höra att jag är nyanserad och att jag är intresserad, det finns en tyngd bakom det jag säger, när jag säger något. Jag är lite smart ibland i alla fall och det är ju roligt.

 

Efter den långa fikan så blev det föreläsning i rättspsykiatri och jag sög åt mig allt som en svamp. Jag ska dit, det låter obehagligt otäckt och så spänannad eatt få jobba med det. Eftersom jag är så osäker på mig själv, så känns det som att jag fixar ingenting men in i branschen ska jag. Jag ska bli något, jag vill göra något spännande och något bra för någon annan. Egentligen gör jag något för någon annan redan men det känns så otacksammt, ibland ger jag allt och ändå är ingen nöjd när dagen är slut. Det är inte roligt, jag hatar den känslan och att behöva kämpa för att hålla humöret uppe i 8h per dag. Jag erkänner jag ser inte alls fram emot helgen, men jag lovar att sköta mig.

 

När lektionen var slut så åkte jag hem, någonting sa mig att jag borde gå in på McDonalds och äta idag. Åh det gjorde jag helt rätt. Jag fick träffa Karin idag och henne har jag inte sett på jättelänge. Så det blev en trevlig lunch med trevligt sällskap.

 

När jag kom hem kände jag mig trött så la mig på soffan för att vila en stund och lyssnade på podd. Det var varierande spökpoddar och så var det även en podd med Edward Blom. Efter det fixade jag lite kvällsmat, tittade på Robinson. När Robinson var slut gick jag över till att titta på Big Shot.

 

      

Vid 22:00 kände jag att jag behövde luft. Det kändes instängt i mitt lilla hus. Så jag kokade tevatten och satte mig med tända ljus ute på altanen för att dricka te, andas frisk luft och lyssna på fågelkvitter. Det finns verkligen fördelar med att bo på landet. Åh nu när det är sommar på ingång, så är det ännu bättre att bo på landet. Men nu börjar det bli kallt och är nog dags att gå in. Kankse att jag borde fundera på att krypa ner i sängen också...

 

  Idag är jag tacksamför...  

1. att jag fik ett B i Psykiatri.

2. att vi fick en intressant föreläsning i rättspsykatri

3. att jag träffade Karin på McDonalds.

 

Idag är en bra dag att le  

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards