Direktlänk till inlägg 10 maj 2023

En ledig dag

Av Emma - 10 maj 2023 22:07

Idag gick jag och la mig klockan 00:30 eftersom mina älskade vild djur inte behagade komma hem förrän då. När min tiger och varulv kommit in och fått mat, så kom de och kröp ner i sängen intill mig och vi somnade tätt intill varandra alla tre  Det bästa med två små pälsbollar hemma är all den ovillkorliga kärleken som man får. Idag tänkte jag inte gå upp förrän vid nio tiden men jag vaknade vid 7:30, då startade vi podd och låg kvar i sängen och myste, jag och mina katter. Men när klockan blev 8:00 så höll de på att svälta igen, så då fick jag gå upp och servera frukost. Efter det kändes det inte lönt att lägga sig och somna om igen. Jag startade min dag med att plocka ur tvättmaskinen, köra den tom, för att tvätta bort alla bakterier som fastnar i den där cylinderformade apparaten. Jag tog med mig tvätten ut och hängde upp den ute. Tvätten torkar mycket bättre ute än inne, så det är skönt att det är sommar nu så jag kan hänga tvätten ute i trädgården. Efter det så blev det frukost medan jag tittade på Robinson och Gränslandet. Jag är nog gammal och tråkig men jag tycker verkligen att de är gnälliga. Dessutom så vill tjejpakten vinna och killarna har lagt sig och det är inte roligt. Jag tyckte inte att tjejerna är några värdiga Robinson vinnare, möjligtvis Elin, som har överlevt sedan dag 1 ute på Gränslandet och ändå hållit humöret uppe och jag tror inte hon har gnällt en enda gång. Hon har gett allt i varenda tväling. Marcus och Oscar är värdiga vinnare också eftersom de är överlevare. Men det är bara min åsikt, alla är fria att tyckte tvärtemot mig.

 

Efter det så diskade jag och packade ihop mig för att åka in till stan för att få lite ärenden gjorda innan fredag. Jag började med att ta mig till ST1 för att tanka bilen och sedan in på Dollarstore för att införskaffa lite förnödenheter till resan. Efter det gav jag mig in till Apoteket för lämna in lite överbliven medicin och skaffa fästingmedel till mina små monster, jag har redan plockat massor och ingen av oss tycker om det. Näst sista stoppet blev på Maxi, där jag pantade burkar och handlade lite grand och det sista stoppet blev macken för att hämta ett paket. Jag hade tur att jag fick ett sms när jag var på väg in till stan att mitt paket hade kommit, så då kunde jag ta det på vägen hem.

 

13:35 var jag hemma igen, då bar jag in alla grejer jag hade i bilen och kollade bredvlådan. Men där fanns ingen post. Medan jag packade upp varorna , värmade jag lite mat i mikron så att jag kunde äta lite lunch och titta på Taskmaster Nya Zeeland.  Efter det så vilade vi på soffan alla tre. Både Ziva och Zorro hade kommit in och lagt sig på soffan. Så där låg vi i nästan två timmar och sov tillsammans alla tre   

 

 

 

När vi vaknade till liv igen så åkte jag ner till min morbror för att hämta lite halm som jag hade bett om, till Gina. Eftersom hon ska vakta mina vildar i helgen så tänkte jag att hon kunde få sitt halm. Så därför hämtade jag det. Men jag fick inte bara halm med mig, utan också en sopräkning. Så jag har varit duktig och redan lagt in i appen att jag ska beta hyra den här månaden .  Jag betalar min hyra varje månad men ibland glömmer jag att lägga in den i tid, så den här gången kommer den i tid och det är bra. Efter det var det dags att laga mat. Gav mig på ett helt nytt recept idag. Jag följde det inte till punkt och pricka utan jag improviserade lite här och där.

 

 
Pasta med zucchini och morötter

 


När maten var klar satte jag mig i soffan och såg en film medan jag åt. Det var en god måltid och det var en bra film. Men nu är det dags att slänga sig i duschen och byta om till pyjamasa. Det är dags att lägga sig så jag orkar med dagen imorgon. För jag ser inte fram emot den allt för mycket. Jag vet inte om jag är klar med Pyskiatriarbetet men jag tror att det löser sig ändå. Jag har sedan jag började studera insett att jag faktiskt har en hjärna i mitt huvud och jag vet hur man använder den, för det mesta i alla fall. Det jag inte ser framemot är kvällspasset men jag har inget val, enda jobbpasset på hela den här veckan, det ska jag väl ändå klara av? Jag hoppas det i alla fall. Men nä nu ska vi inte sitta här och gnälla, jag har massor att göra innan morgondagen och även massor att göra imorgon. För på fredag så drar jag....

 

Var snälla

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards