Direktlänk till inlägg 24 januari 2011

Novell: Minnen...

Av Emma - 24 januari 2011 22:58

Jag satt ute på bryggan med gitarren i knäet. Framför mig låg ett anteckningsblock med en vers som satt djupa spår i mitt hjärta. Den handlade om en förfluten tid, en tid fylld med smärta, hat och sorg. En tid som endast dök upp i mina mardrömmar, speciellt dagen D, då allting hände...

 

- Ät upp det du har på tallriken!

- Men jag orkar inte mer, pep jag.

- Ät! säger jag! röt han

Jag tuggade och svalde, varje ny tugga var som en kväljning. Det var plågsamt. Trots att jag tvingat ner allt tog han fram bältet. ett slag, två slag och tre slag. Tårarna rann nedför mina kinder, läppen blödde och ryggen sved.

- Upp på ditt rum!

Utan ett ljud smet jag iväg. Jag satt där uppe på rummet tills jag hörde ett skrik där nere. Jag smög ner för trappan, stannade och lyssnade, hon bönade och bad han skrattade och slog. Hennes skrik skar ända in i märgen på mig. Jag smög upp för trappan igen och larmade polisen.

- Han har ihjäl henne, viskade jag

- Vart är du?

-Dalgatan 12, skynda! Han har ihjäl henne.

Det kändes som en hel evighet innan polisen stormade in och grep honom.

Jag föll på knä bredvid hennes sårade kropp, tårarna rann so floder nedför mina kinder.

- Jag älskar dig, viskade hon innan hon slöt ögonen och somnade in för att aldrig vakna mer.

Jag såg hur hennes själ lättad lämnade den sårade och söndertrasade kroppen. Utanför röt han:

- Det är ditt fel! Jag kommer igen!

Jag ryste i hela kroppen. Det var inget trevligt minne 10 år exakt på dagen var det. 10 långa och ganska behagliga år. Jaag flyttades runt i början, tillslut blev jag bofast och fick hemlig identitet.

Det prasslade till i busken, jag vände mig om men ingen var där. Johan och Mathias smög aldrig, så det måste vara någon annan.

- Vem där? frågade jag

Inget svar. Plötsligt kände jag något kallt och vasst mot min hals.

- Saknat mig min tös?

Blodet frös till is. Jag visste precis, utan att se honom, vem det var. jag vågade knappt andas.

- Du var inte lätt att hitta.

- Nej, viskade jag.

- Du har tagit tio år av mitt liv.

- Du har tagit tio år av mitt och min mamma.

- Men så säger man väl inte till sin far?

- Jag har ingen far, sa jag och försökte låta stadig på rösten.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards