Alla inlägg under mars 2017

Av Emma - 29 mars 2017 21:45

Idag var det jättesvårt att ta sig ur sängen. Jag ville verkligen inte lämna den varma, sköna tryggheten. Jag hade ändå varit duktig och gått och lagt mig i lagom titt för att kunna vara någorlunda pigg. Men det var jag inte. Jag lyckades till slut ta mig ur sängen, kasta mig i duschen och koka lite te vatten innan mamma ringer och säger att hon kommer och hälsar på mig på fredag för att hon behöver ha hjälp med sitt skolarbete. Sedan låter jag bara dagen passera innan jag ska iväg och jobba lite extra. Lät en kollega få flexa ut och tog hennes pass istället. Det var ett kort pass så jag tänkte att det kan inte vara så hemskt. Tyvärr hängde regnet i luften och jag hade fått så fruktansvärt ont i knäet att jag inte kunde gå ordentligt. Vi fick alltså stanna inne men snäll som jag var så hade jag lånat med mig tre filmer. Vi hann bara med två stycken. Vi såg allts på Mio min Mio och Epic- skogens hemlighet. Både jag och min vårdtagare uppskattade dem. Jag har inget minne från om jag har sett Mio min Mio så det var trevligt att se den nu. Epic har jag inte sett förut men det var så rolig. Jag gillade den, speciellt sniglarna. Dem hade bäst repliker.


Nod: Hej, du är en snigel.

Snigeln: Och...Har du sett dig själv?

 


Medan vi tittade på filmerna plockade jag fram min stickning. Jag började med att göra allting jag skulle göra som att ge medecin, se till att brukaren satt bra och sedan räknade jag ner mina timmar. När allt det var gjort så tog jag fram stickningen. Medan filmerna gick så stickade jag under tiden. Sakta men säkert börjar det ta form hoppas jag. Jag måste verkligen sätta mig och sticka klart det där jag började på. JAg vill kunna säga att jag kan sticka mer än bara halsdukar.

 

När brukaren hade somnat och arbetstiden hade tagit slut så åkte jag hem till mig igen. När jag kom hem satte jag mig i soffan och tittade på Harry Potter och Hemligheternas kammare. Det ficka avsluta min onsdagskväll.

Av Emma - 14 mars 2017 23:45

Idag hoppade jag in lite extra på jobbet. Jag skulle bara jobba i två timmar och eftersom vi inte kunde gå ut så blev det film. Medan brukaren tittade på filmen plockade jag fram min stickning och gjorde några varv medan jag hade lite tid. Eftersom brukaren ville att jag skulle sitta med. Så jag stickade lite grand, så sakta men säkert så börjar det hända något med min stickning.


 


Senare på kvällen var jag på informationsträff för att bli språkvän i församlingsgården. Det serverades mat från nio olika länder. Det fanns mängder med mat. Det smakade jättebra och invandrarna var jättetrevliga. De var bra på svenska också. Jag skrev upp mig för att bli språkvän, så idag har jag gjort dagens goda gärning. Får hoppas att de hittar någon som vill ha mig som språkvän också.


 

Av Emma - 11 mars 2017 23:45

Idag kände jag mig äntligen ritkigt frisk efter att ha legat däckad hela veckan. Netflix och näsdukar har varit mina bästa vänner. Jag åkte ut till mamma och pappa och lagade middag. Det blev ungsbakad torsk och potatis. Jag och mamma var ute på promenad en sväng, hon hade också varit sjuk och behövde röra på sig. Jag hjälpte henne med skolarbetet efter att vi hade fixat maten. Sedan började jag på ett nytt projekt. Jag fick för mig att jag ville anvancera min stickning. Mamma lånade ut stickor åt mig och jag satt och stickade en stund. Sedan blev det kvällsmat innan jag åkte hem för att se melodifestivalen Finalen.

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2017 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards