Direktlänk till inlägg 14 februari 2020

Det blev alla hjärtans dag i år också

Av Emma - 14 februari 2020 21:15

Jag började planera det här redan för två veckor sedan men som vanligt så gör jag allt i sista minuten. Det innebär att jag satt igår och gjorde klart allting. Det började med att jag hade tänkt pyssla ihop mitt diadem. Jag hade plockat fram allting och tänkte att det här blir bra...   

   

Det här blev inte alls bra. Det gick inte att fästa sugrören, som är i papper, på diademet. Då kom jag att tänka på att jag hade ett gamalt diadem som jag köpte till nyår en gång och det kan man använda. Sagt och gjort så började jag om från början...

 

 

Idag gick jag upp extra tidigt för att hinna dekorera kakorna. Jag hann inte det under gårdagen. Man är alldeles för snäll och omtänksam när man gå upp tidigare än man brukar för att göra hjärtkakor till kollegorna.

 

När alla förberedelser var klara så lastade jag in allting i bilen och åkte till jobbet. Jag kände mig lite halvnere när jag vaknade men idag är det alla hjärtans dag och jag tänker göra något roligt för alla. Idag ska det inte finnas några sura miner på jobbet. Jag kom till jobbet bytte om till arbetskläder och drog på mig diademet. Jag gick in på kontoret och fick en utskällning för att det hade varit så stökigt kvällen innan. Jag tror att det var menat som ett skämt men just då kändes det inte så. Jag försökte skaka det av mig och då sken min kollega upp och tittade på mig med ett leende. Hon tyckte att mitt diadem var jätteroligt och det var bara första reaktionen. Jag gick runt under morgonarbete och gjorde det jag skulle. Alla jag var hos gav mig ett leende. När jag kom in i matsalen så stod Patricia där och brast ut i ett gapskratt och sa med ett stort leende; " Du och dina diadem". Jag vet att hon var nöjd. Idag spred jag glädje och ska jag vara ärlig så tror jag att alla var glada. Både kollegor och brukare fick hemgjorda kakor bakade med kärlek. Jag vet inte om det är professionellt att gå runt med två hjärtan på huvudet, jag såg att några tittade snett på mig men just idag så brydde jag mig inte. Idag är en dag att visa kärlek. Vi ska göra det varje dag men idag kunde jag göra det utan att folk tyckte att jag var konstig. Eller ja inte mer än vanligt i alla fall. En del kollegor var även avundsjuka på mitt diadem. Får se om vi kan lösa diadem till alla under påsken. Då slipper jag vara knasig helt ensam. För att sprida lite glädje över hela vår jord så skickade jag även ut hemmagjorda kort där jag skrev en liten personlig hälsning. Det är även ett sätt att må bra. Ibland behöver man känna tacksamhet för det man har. Det känns otroligt bra när man får tillbaka ett tack  

 

     

   

 

 

Glad alla   dag  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards