Direktlänk till inlägg 23 februari 2020

Kalas söndag

Av Emma - 23 februari 2020 22:23

Idag tänkte jag sova ut men inte för länge så jag ställde klockan för att komma upp i tid. Jag behövde slå in paket och hita kläder till kalaset. Det var inget jätteroligt väder att vacka till och jag var inte glad när jag vaknade. Jag låg och drog mig länge och visste inte alls varför jag skulle kliva ur sängen. Vad är det för mening med det? Jag hade ingen lust att göra någonting alls, eftersom jag bara känner på mig att fredagskvällen bara var ett rus, ett kort ögonblick. En sekund av att känna sig omtyckt. Men jag tog mig ur sängen i alla fall. Jag hittade till och med kläder som kändes helt rätt idag. Jag åt frukost i lugn och ro och sedan slog jag in paket.

 

I år körde jag på tema hela vägen, förutom omslagspappret, men det var uppskattat ändå. I paket låg det bara en massa Frost prylar. Hon är tydligen helt tokig i Frost speciellt efter film nummer två. Jag har inte sett den filmen än, jag måste göra det. I alla fall så kom pappa och hämtade mig vid 13:00 för att vi skulle se om vi kunde få igång bilen. Den startade och den gick att köra hela vägen bort till bilverkstaden. Så nu står bilen parkerad där borta. När vi stängde av bilen så stängde äntligen skärmen av sig och sedan sprakade det till och den startade upp igen. Pappa har lovat att prata med gubbarna där borta och se om de kan göra något åt min bil. Så på min första semester dag imorgon så är jag helt utan bil  Hur ska jag klara mig! Jag tror att det kommer att gå bra, jag har redan planerat vad jag ska göra imorgon och jag kommer att hålla mig inom staden och då kan jag promenera. Tänk vad smal jag kommer vara om en vecka när jag har fått gå överallt i en hel veckas tid  

 

Det var ett trevligt kalas. Nova blev glad för sina presenter och vi fick träffa släkten. Det blev tårta, några kakor och kaffe. Jag fick lite te i alla fall. Och jag var duktig och tog te med honung och vetemjölk. Så det känns ändå som jag gjorde ett bra val idag vid fikat. Sedan fick jag en liten visning på Novas rum, hon hade ett sminbord på ena sidan och ett pysselbord på andra sidan av skrivbordet. Hon börjar bli stor nu.

 

 

Jag blev rätt nöjd med mig själv innan jag gick ut genom dörren.

 

Eftersom jag hamnade på bild, så tog jag en hämndbild på Sara. Hon var glad på bilden i alla fall.

         

 

Var rädda om varandra

X0X0     

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards