Direktlänk till inlägg 9 augusti 2020

Vem sitter på ditt hjärtas tron?

Av Emma - 9 augusti 2020 13:00

Idag var jag religös. Jag var ledig och hade tänkt ha sovmorgon, jag tänker i för sig ha sovmorgon varje morgon. Men den här söndagen så hade jag valt att vara med i Nykyrka för att sjunga ihop me Gospelkören för sista gången tillsammans med Gerd. Hennes idé lät riktigt bra sen vet jag inte hur mycket effekt det gav. Men i alla fall, vi samlades i kyrkan och satte oss utspridda och ja alla höll avstånd. Vår körledare började spela Let the church say Amen. Mitt i låten så reste vi oss upp och gick ut i altar gången och fram och ställde oss där framme. Det var roligt att ha fått vara med på en sådan grej. Men jag gillar inte att inte ha koll på hur saker och ting ska gå till... Det var lite oklart men någon visst i alla fall hur det skulle gå till typ. Vi körde My tribute innan vi gick och satte oss. Det var mässa den här söndagen plus nattvard. Men den här gången gick jag inte fram. Man kliver inte in på en fest man inte är bjuden på. Men en sak som prästen sa, eller om det var prästen lärjunge som talade under predikan. Det spelar ingen roll. Det var en lång predikan som han hade kunnat korta ner lite grand men en sak som fastnade var frasen:

 

" Vi, har alla någon som sitter på en tron på hjärtat. Det kan vara en partner, en vän eller någon du bara tycker väldigt mycket om. Så vem sitter på ditt hjärtas tron?".

 

Jag blundade, lutade mig tillbaka och tänkte att ni släpper allting. Nä inte ens i kyrkan får jag vara ifrån mina demoner. Det jag såg var en röd man med svarta ben och horn i pannan som satt på en tron. Nu är det nog bekräftat. Jag är förföljd av ondska och demoner, inte konstigt att jag inte kan slappna av och få vara glad. Jag är tyngd av oro och ångest. Jag trodde att kyrkan var en friplats, tydligen inte. Jag vågade inte blunda mer under den här dagen. När nattvarden var över och vi närmade oss slutet, ja då fick vi gå upp och sjunga en låt till som inte var planerad. Sedan gick processionen ut tillsammans med oss till den här låten, som jag har glömt namnet på redan. Men det var en bra början på den här ärliga söndagen

      

 

             

 

X0X0   

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards