Direktlänk till inlägg 27 april 2008

Till Polen och tillbaka igen...

Av Emma - 27 april 2008 22:39

Ja, då var man hemma igen då, ska bli så skönt att få sova i sin egen säng igen. I sin alldeles egna säng, alldeles ensam. Ingen som stör sömnen med att tjata om allt och ingenting alls, mest ingenting alls faktiskt =P


Vi lastade bussen på måndagen den 21 april och sedan bar det av till Polen. Det var en resa på 21 timmar och det kan jag tala om att, sova på en buss är inte det minsta roligt. Det är trångt och det är obekvämt, men visst lite halvmysigt kan man väl säga att det är ändå. Jag och Linda satt ihop på vägen dit, hon var duktig på att ta plats, hon sov i mitt knä haha... Vi tittade på film med, på vägen ner såg vi Bortspolad den var riktigt kul ju. haha... Ja sedan fick vi se på Music and lyrics men då stannade dvd:n. Det visade sig att vägarn var så dåliga i Polen att man inte kunde se på film. 


VI spelade på IKEA i Warzawa. Det var inte så mkt folk, en liten killen ställde sig och dirigerade oss bakom ryggen på våran dirigent. Det var lite kul och sedan så satte sig en tant och en farbror på en bänk och lyssnade på alla låtar vi spelade. Sedan fick vi svenskmat inne på IKEA. Det var köttbullar och potatis. Det var gott... I Polen så äter dem bara soppa och kål i alla former och färger. Vi fick rödkål, surkål och ja mera kål helt enkelt. 


Sedan spelade vi på en skola, där blev några a killarna både i kören och orkester populära. Den ena killen fick ra upp tröjan, ta på sig ett par solglasögon och gömma sig i bussen. En av tjejerna som spelade fiol fick en beundrare, killen blev nog lite kär i henne. Så sött =D


På den andra skolan var publiken inte så på, på det sättet, men det var helt underbara. Vilket gensvar man fick. De jublade hela tiden och applåderna ekade när vi spelat sista låten. Vi fick spela, sista låten I wish en gång till. Sedan så började han som hade handom oss börja prata om att han spelat violin, så han lånade Kristins violin och började spela. Spelade nån låt så vi dansade allihop ute på gymnastiksalensgolv, det var så himla kul. Sedan fick vi höra en polsk låt och sedan ville dem höra oss sjunga en svenskfolk sång. Så vi sjöng Längtan till landet. 


Ja det var en oförglömlig resa på alla sätt, den kommer att lämna sina spår, förhoppningsvis bara dem bra minnena. Den här resan kommer att finnas med ett bra tag, trots en underbar resa är jag glad att den är slut nu, så jag kan få sova i min egen säng. Få känna mig hemma igen, klara av språket och göra mig förstådd =P Polackerna hade lite svårt med engelska nämligen... Men jag överlevde tå nätter i buss, tre på hotellet i dem där hårda sängarna, men nu är jag överlycklig att få krypa ner i min egen säng. Men en sak är säker... Så här roligt har jag inte haft det på länge!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards