Direktlänk till inlägg 2 oktober 2021

Dracula

Av Emma - 2 oktober 2021 22:45

Idag har jag haft en fullspäckad dag. Jag skulle hinna med massor av saker på min lediga lördag. Fick sova ut lite grand i alla fall, jag vaknade inte förrän 08:20, då katterna så gärna ville ha frukost. Därför fick jag kliva ur sängen och fixa lite frukost till mina små vilda djur. Efter det fick jag åka till in till stan och lämna mammas telefon på hennes jobb, då hon hade glömt den hemma. Det var dumt eftersom hon skulle träffa Lis nere på stan. När jag satt i bilen ringde Lis till mammas telefon, så jag fick svara att meddela att mamma hör av sig när jag lämnat telefonen hos henne. För mig blev det bara en timme på höstmarknaden idag. Jag hade ingen köplust direkt. Men händer det någt i denna lilla stad, då går man man ur huse för att vara med på eventet. Efter höstmarknaden tankade jag bilen och rullade iväg till Borås. Idag var det äntligen dags, jag och Mathias skulle gå på Dracula. Redan förra året ville jag se den men så blev den iställd och så hörde Mathias av sig och jag blev överlycklig. Jag skulle få se Dracula. Den var riktigt bra gjord, det var effekter och imponerande skådespelari. Dessutom fick jag hänga med Mathias och fick skratta.

 

   



På vägen hem stannade jag till på en pizzeria och köpte med mig en kebabtallrik hem, som jag sedan åt medan jag tittade på Family Guy. Efter det fortsatte jag med Mer panik i tomteverkstaden och är du helt 100.

     

 


Avslutade kvällen med att lyssna på podd och diska, innan jag bytte om till pyjamas och kröp ner i sängen, efter en fantastisk bra lördag. Ibland behöver man ha sådana dagar också.


  Idag är jag tacksam för att...  

1.  Jag fick sovmorgon

2. En trevlig vända på Höstmarknaden med min mamma.

3. Jag fick skratta, träffa Mathias och se på Dracula.

 

Var rädda om er där ute...

 

X0X0  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards