Direktlänk till inlägg 8 mars 2022

En helt vanlig tisdag i mars...

Av Emma - 8 mars 2022 23:00

Idag är ingen vanlig dag. Idag är det farfars födelsedag. Idag blir han hela 83 år gammal men ser inte ut att vara en dag äldre än 79  

 

 


Idag började min dag alldeles för tidigt, klockan 03:00 kom Ziva in i sovrummet och gnällde. Jag var inte riktigt vaken så hon valde att krypa ner intill mig. Hon hade kanske haft en mardröm min lilla tiger. Efter det var det lugnt i tre timmar innan båda vilddjuren var i full gång och höll på att riva hela huset. Klokcan 06:40 så orkade jag inte mer, då fick Ziva gå ut en sväng och Zorror fick mat. När jag hade börjat vakna till liv och ätit lite frukost som bestod i att äta en påse, så skrapade jag rutorna på min bil och åkte ner till mamma för att sedan ta oss vidare till min bror och hans busungar. Efter det blev det hemmagjord pizza till lunch hemma hos mina föräldrar.


När jag kom hem igen så kollade jag brevlådan, släppte ut Zorro en stund, tömma kattlådan och plugga ute i i solen. Man får passa på att njuta när solen äntligen skiner och dessutom går det lättare att plugga när solen delar med sig av lite D-vitamin.

 


När klockan blev 15:45 tog jag påse nr två och la mig på soffan en stund med båda katterna för att se på Project Runaway. När jag hade tänkt göra lite nytta då kom Zorro och la sig i famnen på mig så jag blev sittande i soffan och såg på Frusnavägar. Avslutade sedan kvällen med att fixa lite middag, diska och hänga tvätt. Innan läggdags så blev det Chicago Med och nu är det dags att krypa ner i sängen, för att göra allting imorgon igen...


X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2022 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards