Direktlänk till inlägg 19 augusti 2022

Jag troddde det var ute med dig...

Av Emma - 19 augusti 2022 21:15

Den här fredagmorgonen började redan klockan 01:42 då jag vaknade upp av att jag hade magknip. Det kändes inte alls bra. Jag gick ett varv i huset för att försöka bli trött igen, efter det kröp jag ner i sängen och lyckades somna om. Visst hade jag en ledig dag men jag behöver sova på nätterna och inte på dagarna. 07:10 dök Zorro och för att gosa med mig, som han gör varje morgon. Vid 07:45 tyckte båda katterna att det var dags att gå ut och upptäcka världen så då fick dem göra det. Idag var jag äntligen ledig och hade tänkt att jag skulle äta frukost i lugn och ro och sedan sätta mig och plugga.

Tyvärr blir det sällan som man har tänkt sig...


Innan jag började plugga (har så svårt att komma igång) så såg jag ett avsnitt av Chicago fire. Har börjat följa den serien nu när jag har V series, en kanal jag aldrig har ägt förut. När avsnittet var slut och jag äntligen tänkte ta tag i mina hemuppgifter kom Zorro in rusande genom dörren och bara kastade sig platt på golvet. Hans hjärta rusade 112 slag i minuten, det kändes inte bra. Jag trodde att nu var det slut. Jag blev livrädd och veterinären svarade inte, så jag åkte dit. Jag visste inte vart jag skulle ta vägen eller vad jag skulle göra. Han hade varit normal under gårdagen och även under morgonen. Men det här var inte min Zorro  Trots att jag inte bokat någon tid, så tog dem sig en titt på min älskade lilla varulv  . Han fick morfin och jag fick sitta själv med honom i ett rum och räkna hans hjärtslag varje kvart. Han blev lugnare och gosigare än vanligt. Han försökte till och med äta upp min sko. Det visade sig att min lilla Zorro har tandvärk, en tand som inte har växt ut, så han var jättesvullen i munnen. Så vi fick när hans puls lugnat ner sig åka hem med en bokad tid för tandoperation och ett recept på smärtstillande.


Dessutom kom vi hem mitt i ett åskoväder och jag hade huvudvärk, så vi la oss på soffan en stund för att vila. Både jag och Zorro somnade och sov oss igenom åskovädret      Vid 16:00 åkte jag in till stan för att hämta ut Zorros medicin, huvudet sprängde fortfarande men han behövde sin medicin mitt lilla hjärta.


Under kvällen blev det Fångarna på Fortet, Herr Talman och sedan läggdags. Huvudet sprängde fortfarande och kände mig illamående, så la mig i sängen med en blöt handduk på pannan.


  

     

   


  Idag är jag tacksam för att...  

1. Zorro är hemma och nästan är sig själv igen    

2. Gina finns   

3. Joline blev glad för sin present, jag skickade.

 

X0X0   



  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2022 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards