Direktlänk till inlägg 3 april 2008

April, april...

Av Emma - 3 april 2008 23:05

Ja då har vi börjat en ny månad igen. Vi befinner oss alltså just nu på planeten Tellus, även kallad jorden av oss vanligt folk. Det är den fjärde månaden, kallad April, vilket jag inte vet efter vem, men så är det och det är den tredje dagen och år 2008. Den här månaden började inte så bra, så jag hopas den kommer att sluta bra iaf. Den här månaden började med en begravningen för en mkt speciell "medlem" i familjen. Familjemedlem var det kanske inte riktigt, men typ alla är uppväxt med henne så hon var 93år gammal. Hon dog i mars så det var som sagt begravning och jag var något nervös. Jag skulle spela höstvisa på flöjten och det hade inte gått så bra när jag tränat. Men jag övade lite i kyrkan medan Ken och vem hon nu var ställde i ordning blommorna och tände ljus och göra vad nu begravningsbyrån gör.

 

Sedan började komma in folk i kyrkan och då satte jag mig på en stol, framme vid altaret och väntade på min tur, och guu vad nervös jag var. Hjärtat dunkande och benet skakade och dessutom så skulle man hålla tårarna tillbaka. Sedan blev det min tur, när Air var slut så skulle jag spela och jag spelade helt felfritt. Det kändes jättebra när det var över.


När vi tagit avsked vid graven kom det fram en man till mig och sa:

" Sluta inte spela! Jag är musiklärare, så det ska du lyssna på"

Jag tackade bara och log. Och senare på dagen fick jag veta att det var han som upptäckte Agnetha Fälthskog! :O

Många sa till mig efteråt att jag spelade väldigt bra och tackade. Man kände sig riktigt nöjd efteråt. Sedan kom fotografen Torbjörn fram till mig och sa:

" Vad fint du spela, och att du kunde sitta där alldeles omberörd innan, det märktes inte ett dugg att du var nervös."

Det där tackar man ju för.

 

Ja sedan blev det då onsdag och man fick gå till skolan igen och allt var som vanligt. och idag är det torsdag och jag har gjort en massa prov. Okej inte massor men iaf två stycken. Först hade jag Naturkunskap och det gick ganska bra, kändes bra efteråt, så jag hoppas det blir ett G nu. Men man ska kankse tillägga att Karin "Inse en sak" Jungstedt, glömde bort oss... Men vi fick göra provet iaf och nu är det över. Sedan tittade vi på film på svenskan. Sedan vart det lunch och dax för nästa avrättning, oj menade historieprov. Hoppas, hoppas det gick bra.

 

Ja sedan fick man gå hem när dagen var slut. Då var jag nere på staden och köpte mig en present till min bror som fyller år imorgon. Man måste ju ge nått =P Jaja, det var nog allt.. Sayonara =D  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2008 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards