Direktlänk till inlägg 13 maj 2014

Min älskling är hemma igen

Av Emma - 13 maj 2014 22:15

Min lilla älskling kom hem ifrån veterinären men jag undrar om det verklgien är min älskling. Hela hennes personlighet verkar ha försvunnit och hon har ranglat runt på ostadiga ben i flera timmar. Men nu har hon börjat äta lite grand i alla fall. Inte så mycket mat men hon hade fått lite kattgodis. Nu börjar hon äntligen vakna till liv på riktigt. Imorgon hoppas jag att hon ska vara lite piggare i alla fall.


Jag hatar verkligen att åka bil, alla tankar samlas och det gör ont att täna på allt man inte vill tänka på. Så fort jag hade lämnat in min katt, så kom tårarna. Både för hennes skull och för min egen. Det var nog värre för mig än för katten. Hon blev ju nedsövd i alla fall. När hon fick bedövningen fällde hon ut alla klor och väste. Har aldrig sett henne så arg som när han stack henne med sprutan. Och när jag hämtade henne, så var hon alldeles olik sig själv. Jag trodde knappt att jag hade fått med min egen katt hem.


Men nu ligger hon i fåtäljen på sin vanliga plats, hon kan hoppa upp och ner utan några större problem. Jag hoppas att hon kommer vara mysig ikväll och lägga sig nära mitt hjärta och spinna högt i mitt höra hela natten  Det är något av det finaste som finns. En villkorlös kärlek som sträcker sig så långt bort att det inte tar slut.



Nej nu har jag inget mer att skriva här känner jag. Jag måste samla alla mina tankar innan jag gör ännu ett tokigt inlägg som ingen förstår... God natt!!!  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28
29
30
31
<<< Maj 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards