Direktlänk till inlägg 2 augusti 2014

Det känns så hemskt ibland...

Av Emma - 2 augusti 2014 11:55

Jag blir förrvirrad, eller nej det är nog inte rätt ord. Egentlgien blir jag nog lite nedstämd. Jag ska in till stan senare ikväll och vi ska ändå ut med bilen för att åka iväg till min kusins namngivning. Men när jag frågade om dem inte kunde släppa av mig vid festivalen direkt, eftersom jag redan missat de första banden, och sedan hämta mig vid halvett. För jag blir inte kvar och lyssnar på den sista artisten i alla fall. Ja då fick jag inget svar. Båda mina föräldrar lämnade rummet! Ibland avskyr jag verkligen att bo hemma. Jag skulle kunna tänka mig att flytta ut i ett tält i skogen så länge. Då skulle det inte behöva kännas så trångt hela tiden och som om man jämt är i vägen för deras nya liv utan barn. Jag önskar det itne var så svårt att få ett jobb så att jag skulle kunna ha ett eget hus långt härifrån. Behövde jag inte längre bekymmra mig om att stå ivägen för deras lycka. För helt ärligt så är det lite så det känns och det finns ingen att prata med. För vänner verkar jag inte heller ha några, mest ytliga bekanta som säger hej när man ses.

 

 
 
Sofia

Sofia

2 augusti 2014 12:34

Du ska se att du får det när tiden är inne. Jag flyttade hemifrån när jag var 16 år och har inte bott hemma sedan dess, otroligt skönt kan ja säga men det kommer också en massa jobbigt med det räkningar osv. Nu har jag eget hus, har haft det i flera år och älskar det :)

Hoppas snart du får ett jobb då blir allt så mycket enklare :)

http://bian.bloggplatsen.se

Emma

2 augusti 2014 13:11

Tack :) jag flyttade hemifrån när jag var 19. Direkt efter studenten. Bodde själv 27 mil bort i fyra år och blev tvungen att flytta hem eftersom jag inte fick något jobb. Inget jobb ingen inkomst, då kan man inte ha egen lägenhet. Visst finns det positiva sidor med att bo hemma också men just nu så är det mesta i botten tyvärr :(
Jag överlever väl det här med men är tungt just nu.

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards