Direktlänk till inlägg 24 augusti 2014

Helgens bravader

Av Emma - 24 augusti 2014 19:44

Jag har äntligen haft en helt ledig helg, inga tidiga mornar (okej det var lögn). Jag var inte tvungen att gå upp för ajg hade inget jobb att gå till men min katt tyckte att sovmorgon behövs inte så upp och hoppa tidigt. När jag i alla fall hade släpat mig ur sängen, matat katten och släppt ut henne, så gjorde jag mig klar och följde med mamma på loppis. Jag som inte alls hade någon lust att åka på loppis, jag gjorde lite fynd ändå. Vi kom dit en kvart innan dem släppte snöret. Så vi hann stå och prata med mammas jobbarkompis en stund, hon stod längst fram. När snöret släpptes blev det kallabalik, folk trängdes som sjutton. Men jag gick några varv och sedan var jag nöjd. Tog med mig grejerna till bilen medan mamma skulle in och säga hejdå till sin kompis. Det tog extremt lång tid innan hon kom ut igen och det var för att när hon kom in igen så sålde dem en låda för 20 kr där man fick lägga i vad man ville ha. Hon kom ut med en hel låda full.

Mina loppisfynd. Jag är helt nöjd med allt jag hitta och det kostade mig nästan inga pengar alls  

 

När mamma och jag kom hem från loppis hade pappa ställt maten på bordet. Det passade bra, jag var hungrig efter allt shoppande. När vi ätit vilade hela familjen en stund och sedan var det dags att göra sig i ordning. Farmor hade födelsedag just den här lördagen och hade bjudit in hela släkten till ett surströmmingskalas. Den ena sidan av bordet åt surströmming och den andra åt pannbiffar som hon hade saltat lite för mycket  . Men det är sådan hon är min farmor, det där med lagom det vet hon nog inte ens vad det betyder. Men vi hade trevligt min yngsta kusin som nu är hela sexmånader gammal fick allas uppmärksamhet, hon grimaserade inte ens när hon fick smaka på surströmming, hon gav ingen reaktion alls. Vem vet hon kankse blir en av dem som sitter på sidan där alla äter surströmming en vacker dag  

Dagens outfit. Jag håller kvar vid sommaren en litet tag till.

 

De fruktade burkarna är redo att öppnas. Jag gillar inte lukten av det.

 

Söndag


Idag är det söndag och jag fick äntligen lite sovmorgon. Ingen som puttade på mig innan halv nio i alla fall  . Sedan har dagen liksom bara flutit på. Det har varit en lugn och lite seg dag. Sedan blev klockan två och jag hämtade upp världens bästa Karin för att hinna ta en fika på torgstallet innan vi gick ner till Bryggan för att titta på Kåldolmar och kalsipper. Det var väl vi och alla barnfamiljer som var där. Karin och jag kommer aldrig att bli vuxna. . Den var inte lång, bara en timme och 15 minuter, fast det kändes lite längre eftersom jag fick så otroligt ont i rumpan av att sitta på stolarna. När det var slut så vi fick vi en tatuering också. Sedan skjutsade jag Karin till hennes famor och farfar så då fick vi lite te, det var trevligt att träffa dem igen. Det var jättelängesedan. Minst 7år sedan  Sjukt länge sedan!!! Nu har jag lovat att hälsa nästa gång jag ser dem på stan. Nu har jag haft en fantastisk helg och har fortfarande två dagar ledigt att se framemot. ingenting planerat och inga måsten!!! Det är fantastiskt!!!


 

En liten sammanfattning av Kåldolmar och kalsipper.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards