Direktlänk till inlägg 20 juli 2018

Överlevt vecka två efter semestern

Av Emma - 20 juli 2018 23:00

Så var jag äntligen klar med tvätten  Jag skulle ha varit klar mycket tidigare om jag inte hade tryckt på start knappen en gång till. Så min sista maskin med tvätt borde ha blivit extra ren då den kördes två gånger istället för en. Idag skulle jag ha haft en ledig dag men dem behövde en springare på jobbet så jag gick in och jobbade 7-11. När jag ändå hade klivit ur sängen så kunde jag försöka hålla igång så länge som möjligt. Jag lyckades ta mig ur sängen och åka till jobbet. Det första jag fick göra var att hitta mamma och be henne plåstra om mig lite. Eftersom jag började den här veckan med att bränna mig på ugnen så har jag haft ett brännsår som under gårdagen hade gått upp. Det var nu öppet och eftersom jag inte får ha öppnasår när jag jobbar så fick mamma sätta på ett plåster. När det var gjort så gick jag tillbaka till min avdelning. Dagen rullade på, jag hann till och med äta lite frukost innan jag gjorde klart min TES. Så när klockan slog 11 så gick jag hem. Då körde jag igång tvättmaskinen eftersom den svämmade över av tvätt. När det var klart så begav jag mig till apoteket för att införskaffa lite sårtvätt och något att kyla mitt brännsår med. Efter det tog jag bilen upp till Netto för att handla det som fattades till min kvällsmat. Ikväll tänkte jag göra tacos, det är ändå fredag. Jag var en sväng på biblioteket också och lämnade tillbaka några böcker och lånade några nya. Jag har hamnat i en läsperiod igen .  När jag kom hem så värmde jag lite mat ifrån kylen, och startade maskin nummer två och efter det så somnade jag tydligen på soffan. Den här värmen gör att jag inte orkar med att göra för mycket. Somnar på soffan så fort jag kommer hem från jobbet liksom. Men idag gjorde jag i alla fall några ärenden och försökte hålla igång några timmar. Jag har ägnat dagen idag åt att plocka och städa här hemma. Det kändes verkligen som jag behövde det, orken har liksom försvunnit när jag har kommit hem från jobbet men igår fanns det lite energi kvar.


Jag skickade även iväg en jobbansökan idag. Jag hoppas på det bästa nu. Det var ett jobb i en helt ny stad men jag har inga problem med att flytta. Just nu så skulle jag bara vilja lämna allt. Jag älskar min familj absolut men det känns som jag ändå inte hör hemma här. Jag känner mig ensam, har inga vänner och jag behöver göra något nytt. Jag trivs bra med jobbet men det är inte vad jag vill göra hela mitt liv och jag känner mig rastlös här. Jag behöver något nytt så jag tog en chans i alla fall och så får vi se vad som händer. När det var gjort så fixade jag tacos och åt min kvällsmat. När klockan äntligen blev 22:00 så började Poldark och nu börjar det bli dags att lägga sig. Det är en dag imorgon också, som jag ska börja med sovmorgon  


 


 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2018 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards