Direktlänk till inlägg 24 november 2018

Julbord med bowling

Av Emma - 24 november 2018 22:30

Idag började jag dagen redan klockan 06:45 på jobbet. Jag skulle ha kvarten. Det hade snurrat till sig fullständigt den här dagen tydligen. Jag fick min rapport det fanns inte så mycket att säga, det hade varit en lugn natt. Men sedan började folk komma till jobbet och stämmningen föll fullständigt. Tre personer gick hem redan klockan 10:00. Jag blev lite lagom sur och tyckte att dem kunde gå hem klockan 10:00 allihop så kunde jag rulla stället själv. Jag tycker inte det hjälper att sitta klockan sju på morgonen och tro att dagen ska gå åt helvete. Det gick hur fint som helst, hon som skulle sluta stannade kvar över lunchen så vi var fyra personer i alla fall. Det var snällt men förmiddagen var lugn och fin. Så det behövdes inte ens gnälla. När min dag äntligen var över klockan 16:00. Ja då skyndade jag mig hem och kastade mig i duschen. Jag hade bara 1h på mig att fixa till mig. Ikväll skulle pappa bjuda på julbord.

 


Pappa skickade ett sms att han och mamma var på väg in till staden och då drog jag på mig varma kläder för att ge mig ut i mörkret. Jag skulle gå bort till bowlinghallen. Det var kallt men skönt med en promenad. Jag kom fram till bowlingen så var det fullt med folk där. Det var discobowling. Det var lampor och ljus överallt och hög musik. Familjen bowlade, den mista, den lilla hobbiten han sprang mest omkring. Hans favorit var att få springa upp och nerför trappan  När vi hade bowlat i en och en halv timme så var det dags att äta julbord. Det var mysigt och fint uppdukat och maten smakade bra. Det blev en riktigt trevlig lördagskväll. Efter den lördagen på jobbet så behövde jag verkligen lite uppmuntran. Dessutom gjorde vi någonting med familjen och det har var inte gjort på länge. Nu är det dags att sova, så att jag orkar med morgondagen på jobbet också...

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards