Direktlänk till inlägg 13 juli 2020

Så äntligen kom blev det semester.

Av Emma - 13 juli 2020 21:00

Som jag har väntat på det här. Igår klockan 16:00 fick jag äntligen lämna jobbet och bara stänga av allting. Det gjorde jag också. Jag åkte hem och somnade på soffan en stund, orkade knappt med mig själv. Jag hann vila lite och så blev det lite linedance på kvällen. Jag hade tänkt stanna hemma men det blev inte så. Jag är ändå glad att jag gick dit.

 

 

Idag vaknade jag vid 07:30 för att vi skulle åka till Hjo. Det var mitt önskemål och mamma började sin jobbvecka med att vara ledig i två dagar. Dessutom så följde pappa med, han har typ semester tror jag. Jag gick upp gjorde mig klar för att åka och var redo att börja min semester. Vi skulle åka vid nio tiden men nä mina föräldrar dök inte upp förrän vid 9:30, så jag hade kunnat sova i en hel timme till  Vi åkte iväg i alla fall och solen sken. Det var varmt och härligt när vi kom till Hjo. Vi började med resans mål...Glassen!

     

 

Det var tur att vi började med glassen för sedan blev det mycket folk nere i hamnen. När glassen var slut, den var mycket god. Så gick vi en sväng på staden i den gamla delen. Vi tittade på torget, kyrkan och gamla hus. Det var mysiga små hus i Hjo. Där skulle man kunna bo, fast nej, jag har ett eget mysigt litet hus. Sakta men säkert kommer det att bli ordning här också. När vi gått ett varv på staden så kände vi oss nöjda. Då gick vi tillbaka ner till hamnen efterom vi hade lovat att pappa skulle få köpa fisk, då han varit så snäll att han fått följa med. På väg ner så träffade vi på mamma och pappas grannar. Då stod vi och pratade med dem en stund och efter det gick vi vidare. Då den lilla fiskbutiken var så liten så valde jag att stanna kvar utanför för allas bästa. Där på bryggan satt min kollega och åt lunch. Det var massa känt folk som hade tagit sig till Hjo just idag. Jag kände mig nöjd med att ha fått lämna staden och byta miljö ett litet tag. Vi åkte hem och stannade till i Mullsjö och åt mat. Dme har god mat där, de hade även gjort om och byggt en jättestor butik med godis och dricka. Där gick vi också ett varv innan vi åkte hem.

       

 

När jag kommit hem fick jag besök av min barndomskompis och hans föräldrar, som jag inte har sett på 7 år  Jag blandade ihop vem som fyllde år och vilken ålder men kom fram till att det var min barndomskompis 25 års kalas som vi sågs på sist. Så det var trevligt att träffa dem igen. De kom ihåg mig i alla fall, även om dem mindes mig som det blonda lilla yrvädret  Det slutade i alla fall med att det var en bra första semester dag.

 

Glad sommar

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards