Direktlänk till inlägg 22 juli 2020

På utflykt till Varnhem

Av Emma - 22 juli 2020 20:00

Idag vaknade jag upp vid halvio tiden, det var skönt med lite sovmorgon. Det är fördelen med semester. Du kan sova hur länge du vill eller hur lite du vill. Idag sov jag i alla fall lagom mycket, solen sken och pappa och jag skulle iväg på utflykt. Det är inte ofta pappa och jag gör något själva, så det skulle bli trevligt. Ibland är han trevlig att umgås med...

Vi åkte iväg till Varnhem för att titta på Kattas gravplats. Det var lite spännande vi gick in i en kyrka och under golvet låg den första människan som dem hade grävtfram. Jag gillar historia, det verkar som jag har fått några egenskaper av pappa också. Historia är något vi har gemensamt. När vi hade gått igenom KAttas gravplats, så tittade vi på klosterkyrkan som var jättevacker, både på insidan och på utsidan. Sedan gick vi in i ett litet hus och där stod en jätteläskig munk och skrämde mig. Jag blev rädd på riktigt.

 


När vi hade sett klosterträdgården så gick vi tillbaka till bilen för att åka hem. På vägen hem så stannade vi till på Naturum och tittade på utsikten och så. Jag har nog inte varit där sedan jag var liten. Så det var lite roligt. Sedan stannade vi till på Biltema och åt lunch. Det var för mycket folk på McDonalds så det blev Biltema istället. Då kunde pappa köpa nya mc kläder. Ännu en semesterdag som blev riktigt bra.


                     

       


X0X0   





 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards