Direktlänk till inlägg 24 juli 2020

Varför är jag redan vaken?!

Av Emma - 24 juli 2020 04:49

 

Varför är jag klarvaken klockan 04:00 på morgonen! Jag var uppe förberedde pajerna igår och kom inte i sängen förrän vid halvtolv. Sedan tog det mig en halvtimme att hitta sömnen och jag sov drömlöst ända fram till klockan 03:30. Jag försökte somna om igen redan klockan 04:00 men det gick inte, jag är fortfarande vaken. Jag var uppe och drack ett glas med vatten, sedan hämtade jag in grönkål, broccoli och bacon ifrån frysen. Nu hade jag tänkt somna men det går inte. Jag kan inte blunda. Jag förstår inte varför. Jag vill vara pigg idag. Min farbror och hans lilla familj kommer förbi för att se hur jag har det i mitt nya boende vid lunch idag. Då vill jag vara pigg och vaken. Jag har inte träffat dem på ett bra tag och då tänker jag inte gå här och gäspa. Det är orättvist. Tänk om jag blir jättetrött när klockan ringer om tre timmar, för att jag ska hinna med allt. Det första jag ska göra är att dammsuga, efter det blir det frukost och så blir det till att baka kaka och sedan är det nog nästan dags att göra pajerna och ställa in i ugnen. Om man är effektiv och bara bestämmer sig så hinner man rätt mycket men allting går så långsamt just nu. ^Åh vad jag önskar att jag kunde sova...

 

 

  X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13 14
15
16
17
18
19
20 21 22
23
24 25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards