Alla inlägg den 28 september 2020

Av Emma - 28 september 2020 18:08

Idag fick jag ställa klockan lite tidigare för att hinna få klart allting innan gästerna kom. Det var trevligt med besök, jag tände i kaminen när jag vaknade bara för att jag har en och för att kunna skryta med den. Det blev varmt och gott i hela huset i alla fall. Efter det skar jag upp grönsakerna, letade fram fat att lägga allting på. Det sista jag gjorde var att duka fram allting på bordet och slå på kaffet innan de kom in genom dörren. Det var trevligt med besök, det gjorde att jag slapp sitta framför tv en hel dag. När de hade åkt hem, stod disken kvar på diskbänken och jag tänkte... "Det där det kan vi ta sedan" och så la jag mig på soffan en stund. Men sedan bestämde jag mig föra tt ta en promenad. Idag gick det undan, först slog jag lördagens sträcka och det slutade med att jag gick hela tre kilometer. Det gjorde gott för själen. Det allra bästa var att jag hann inte tänka så mycket idag. Jag promenerade bara och var i nuet. Jag tänkte inte, jag lyssnade bara på musiken och fokuserade på att få fötterna att gå och dem gick. Imorgon kankse jag kommer ännu längre. Jag fick ett telefonsamtal på vägen tillbaka så promenaden hem gick ännu fortare.

 

     

 

Nu slängde jag iväg en blick på klockan och såg att det började bli dags för att fixa lite mat. Jag behöver fortfarande äta ibland också. Mina nya rutiner just nu är vakna-äta-ligga på soffan- promenera- äta- sova...

Men en dag så ska jag vara mig själv igen, en dag ska jag kunna le och se positivt på allting igen. Jag vill vara den personen, jag vill vara den där snälla och omtyckta, utan att egentligen bry mig så mycket om vad folk tycker om mig.. En dag!

 

Stay safe

X0X0  

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2020 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards