Direktlänk till inlägg 3 mars 2021

Första dagen på resten av mitt liv...

Av Emma - 3 mars 2021 22:38

Jag är spänd, redo och livrädd...  

 


Idag börjar jag med mitt nya liv. Idag kommer jag att lämna allting som jag verkligen tycker om med mat, för att inte äta någonting. Jag ställde klockan innan jag gick och la mig igår men vaknade ändå upp innan den ringde. Jag hade inte tänkt gå upp men eftersom jag kände mig pigg redan klockan 7:00 så gjorde jag mina ryggövningar och sedan klev jag ur sängen för att mata och sedan släppa ut katten. Det kändes bra när jag vaknade. Jag var inte hungrig så det blev riktigt bra att bara koka tevatten och sätta sig vid bordet för att titta ut genom fönstret. Jag satt och funderade på om jag skulle orka göra någonting idag och började med att starta upp tvättmaskinen för att tvätta lite. Nu när jag inte ska jobba så får jag väl försöka komma i ordning med mitt hushåll. Plötsligt väcktes jag ur mina tankar av att klockan ringde. Det var dags att äta min första pulverpåse. Jag har varit duktig med att ställa klockan med 3h mellanrum och blanda min måltid. Hel adagen har jag slaviskt levt under min klocka och jag har mått bra. Jag har dessutom varit ute på en promenad runda på 4km, efter det kände jag mig lite trött och då la jag mig på soffan för att titta på Criminal Minds. Disney+ hade ALLA säsonger!  Då kände jag att jag frös. Så fick stoppa ner mig bland anna filtar jag kunde hitta och sedan somnade jag. Jag fryser fortfarnade men annars mår jag bra. Det har varit en bra första dag men jag blev lite hungrig en halvtimme innan sista påsen. Jag tog även en kopp te där, jag blev lite varm i alla fall. Jag hoppas att imorgon kommer att gå bra också. Det enda negativa just nu är att jag har inget att välja på. Det är samma pulver och samma sak hela dagen. Jag tycker inte sådant är roligt, speciellt inte när det inte ens smakar gott. Jag har dessutom varit godissugen och det gick som tur var över. Det är tur att mamma kommer en sväng imorgon och hämtar lite matvaror som jag har kvar här hemma. Då jag inte får äta någonting så känns det lite jobbigt att det fortfarnade finns saker kvar i skåpen. Jag har försökt att tömma skafferiet för att inte behöva ha mat hemma men det blev inte så... Som tur är så är min plan att mata fattiga pensionärer (läs; farmor och farfar). Dem blir bara glada om dem får en låda med lite mat i. Då slipper farmor åka iväg och handla. De har ju suttit isolerade i ett helt år. Jag tror inte att min farmor mår så bra av det men jag har försökt att vara där. VI har varit där under året och hälsat på utomhus.

 

Nä, nu svävade vi iväg. Jag antar att det börjar bli dags att lägga sig, kan vara så att jag känner mig lite snurrig. Imorgon, har jag enbart planerat att följa min klocka som kommer ring aoch påminna mig om att äta, jag har planerat att ta mig ut på en promenade. Jag har 20km kvar innan jag äntligen har tagit mig i mål. Jag tänkte också tvätta upp den sista tvätten och jag borde verkligen kära dammsugaren. Jag måste nog sysselsätta mig för att inte känna efter om jag är hungrig eller inte... Jag är mest rädd för biverkningarna som kan bli. Men jag antar att det löser sig. Jag klarar det här. Jag kommer att må så mycket bättre efter det här behandlningsåret. Positivt tänkande.

 

 

Mitt nya liv

 

 

Var rädda om er

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards