Direktlänk till inlägg 4 mars 2021

Dag 2... Varför skrämmer man upp sig själv?

Av Emma - 4 mars 2021 20:00

Då har jag tagit mig igenom dag två nu då. Jag hoppas att det ska blir bättre, att man ska sluta att tänka på mat någon gång. Igår kände jag av att jag var hungrig vid 21:00 men jag stod ut tills det var dags att äta den sista påsen. Efter det gick jag och la mig för att sova och då kom alla känslorna på en och samma gång. Först blev jag illamående och trodde att jag skulle spy men så var det inte. Jag var hungrig men eftersom jag inte fick äta, så var det bara att dra täcket över huvudet och blunda...

 

När klockan ringde imorse så kände jag ingenting alls. Ja, förutom utvilad. Jag var inte trött och hade inga andra känslor heller. Jag klev upp och kokade mitt te vatten. Jag hällde upp det varma vattnet i en vacker te kopp och satte mig vid köksbordet och tittade ut genom fönstret. Efter att jag hade fått i mig dagens första påse så gav jag mig ut på en promenad. Jag behöver röra på mig av många anledningar men nu verkar det vara extra viktigt att röra på sig, iaf enligt sköterksna som jag pratade med. Så drog på mig kläder och gick ut genom dörren. Ziva, var ute på jakt. Men eftersom vädret var fint, så gjorde hon helt rätt i det. Promenaden började bra, jag gick ut med vägen och skulle svänga av bort till skogen. Det finns en liten skogspromenad som jag brukar ta ibland. Den här gången så blev det helt annorlunda. Av någon anledning började jag tänka på vilda djur som är lite läskiga. Stora älgar eller vildsvin vill man inte möta när man är ute och promenerar. Sedan började jag tänka på vargen och mina steg blev snabbare. Jag funderade på att vända nästan hela vägen men istället fortsatte jag att gå. Varför skrämmer man upp sig själv så mycket? Varför flyttade jag ut på landet? och varför kan man aldrig stänga av hjärnverksamheten.

 

     

 

När jag äntligen hade tagit mig ur skogen och var på väg hem. Då mötte jag mamma på vägen. Hon hade varit inne i den stora staden och handlat lite grand. Vi pratade lite kort innan han åkte hem och jag fortsatte hem till mig. Jag var kall och kröp ner i soffan coh tittade på Criminal Minds. Blev lite lycklig när jag upptäckte att Disney+ hade Criminal Minds ALLA säsonger! Så nu vet jag vad jag kommer att göra under helgen... Mamma kom förbi en sväng under eftermiddagen och hämtade lite mat. Jag vill inte se mat just nu och jag vill helst inte ha det hemma. Så mamma tog med sig en del hem, sedan plockade jag ihop en liten låda till farmor och farfar. Dem blir så glada då. Mamma tyckte att jag skulle dammsuga mitt hus också och det gjorde jag. Jag blev lite varmare, men brasan var nog det som gjorde mig mest varm. Imorgon är en ny dag och jag hoppas att jag kommer klara den också. Sköterskan sa att dag 3 eller 4 kommer vara dagen som kroppen inser att den inte får någon mat. JAg ska jobba imorgon, så är bara att hoppas på det bästa.

 

Må gott och tänk att på att du är värdefull

 

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards