Direktlänk till inlägg 7 mars 2021

Dag 5... Härlig söndag

Av Emma - 7 mars 2021 21:15

Eftersom det var lördag igår så kom jag i säng sent men det betydde inte att jag fick sova allt för länge. Jag vaknade nämligen upp redan klockan 03:00 av mystiska ljud. Det blir bara mer och mer uppenbart att det spökar i det här huset. Dessutom är det nog inte bara ett spöke, det är nog en hel kolloni av dem.     För att undvika de obehagliga viskningarna så startade jag upp en ljudbok för att kunna somna igen....

 

Det lyckades jag vaknade inte till förrän 06:30 nästa gång när Ziva kom smygande och ville gosa lite. Det är alltid mysigt när hon är på "goshumör". Vi låg kvar länge i sängen, ändra frma till klockan 08:15. Då bestämde vi oss för att börja dagen. Jag släppte ut Ziva på sin morgonpromenad, kokade te och satte mig vid köksbordet och tittade ut i trädgården. Den ser inte allt för rolig ut men det är fridfullt att sitta och titta ut på ingenting. Fördel med att bo på landsbygden är att man känner sig avslappnad och lugn nästan hela tiden. Efter frukosten så satte jag mig vid datorn för att hjälpa en vän med en uppsats. Det tog mig en timme, men det är för att jag är som jag är. När jag fastnar i något så fastnar jag, då gör man det perfekt, i alla fall så gott det går. Sedan tog jag en dusch och gick ut på en lång promenad. Den blev en hel timme lång och solen sken hela vägen.   Jag hann även med två samtal under min promenad. Jag insåg att jag inte hade pratat med Mathias på ett tag, så jag slog en signal. Det var trevligt, andra samtalet var från vännen med uppsatsen. Vi pratade om uppsatsen i en hel timme. När jag kom hem från min långa promenad, så behövde jag bära in lite ved, eftersom jag fryser nästan hela tiden, så behöver jag elda här hemma. Men det gör egentligen ingenting. Jag tycker det är mysigt med en brasa i kaminen.

Jag var helt slut efter min promenad, så jag la mig på soffan under täcket och tittade på Criminal Minds tillsammans med Ziva, som också var lite trött för en gångs skull. Det blev Criminal minds ända frma till läggdags vid 22:00. Det var en vacker dag och jag hade ändå gott med energi idag, vilket kändes lite konstigt. Har inte känt mig så pigg på länge, jag hann med att bocka av 8 punkter på min att göra lista...    

 

     

 

 

(Bild lånad från Google)

 

X0X0  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards