Direktlänk till inlägg 20 mars 2023

En spännande dag...

Av Emma - 20 mars 2023 23:45

Idag var jag nervös, spänd och nyfiken på hur det skulle bli och vad som skulle hända. Idag äntligen började jag min praktik. Som jag har sett fram emot detta...Eftersom jag inte ville bli sen första dagen så ställde jag klockan tidigt men gick inte upp förrän 06:00. Då matade jag och släppte ut mina vilddjur, de fick vara ute hela dagen idag, eftersom jag var borta hela dagen. Jag tyckte lite synd om min pälslingar      eftersom jag var borta hela dagen igår också...

 

Jag skulle börja klockan 08:00 men jag var på plats redan 07:42 och då hade jag ingen aning om vart jag skulle ta vägen. Eftersom jag visste vart jag skulle så höll jag mig på min egen kant men en boende erbjöd sig att släppa in mig, men jag skulle inte ens in där nere, jag skulle två trappor upp. Det kom ut en tjej som ledde upp mig och när jag kom ut från tapphuset fick jag nästan lite svindel eftersom jag har höjdskräck tyckte jag det var högt upp. Men jagkände mig välkommen så fort jag kom in genom dörren. Jag fick en massa information som bra samlades på hög men det var en bra första dag ändå, de första besöken jag skulle ha följt med på blev avbokade så det blev mycket tid då jag inte gjorde någonting. Men det löste sig ändå, jag fick låna en dator och lyckades skicka in det skolarbete som jag låg efter med. Fick även veta att jag fick ta med mig skolarbete, så nu kan jag jobba ikapp det jag känner att jag ligger efter med. Jag fick i alla fall vara med på ett besök och det väckte tankar och konflikter med mig själv men så roligt, intressant och spännade att få se hur socialpsykiatrin fungerar.

 

När min första dag var över, så gjorde jag några snabba ärenden på stan, Biblioteket, ST1 och Lidel innan jag åkte upp till Porslingsmålningen, där jag mötte upp mamma som hade med sig alla färger. Jag åkte hem lite tidigare från kursen då jag blev klar med det jag höll på med och så var jag så trött efter att ha jobbat helgen och sedan börjat på praktiken. Det hade varit mycket på en gång. När jag kom hem så satt Ziva och Zorro på trappan och väntade på mig. Jag packade ur bilen, kollade brevlådan och bar in allting, matade katterna och fixade kvällsmat till mig själv. Efter det satte jag mig i soffan för att äta och varva ner med:

     

Åh nu är det dags att krypa ner i sängen så jag orkar med morgondagen, då är det skola igen.

 

  Idag är jag tacksam för...  

1. att jag blev klar med den sista uppgiften i anatomi och fysiologi 1

2. att jag kände mig så hemma och välkommen på min praktikplats.

3. att porslinsmålningen var välbehövlig på många sätt idag.

 

XOXO  

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2023 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards