Alla inlägg den 20 mars 2008

Av Emma - 20 mars 2008 19:06

Idag är man sjuk igen. Det är andra dagen jag är sjuk och det är inget roligt alls. Men man får väl se det positivt, det går över och jag kommer att bli frisk igen. Det tråkiga är att man inte får gå ut när man är sjuk och solen verkade ju vara framme idag. Verkade vara fint väder för en prommenad kan man väl säga. Såg så ut. Kan inte snön försvinna med så det blir VÅR vill ha VÅR och SOMMAR nu ju. Nu har jag tröttnat på snö och den kalla vintern.


Jag har faktikst hunnit med att städa lite i mina lådor nu när jag är sjuk och så. och jag hittade en massa roliga saker där. Det fanns fullt med papper och skräp, men det fanns roliga saker som den här dikten:

Det är mörkt nu, jag ser ingenting.

Det är tyst nu, alldeles tyst.

Gatan är tom nu på folk.

Det hörs en snarkning från rummet intill mitt eget.

Ja gär ändå ensam, rädd och ledsen.

Jag hör en röst som viskar till mig: gråt lilla vän gråt.

Jag håller tårar tillbaka, medan rösten väser.

Tårar rinner och rinner.

Jag känner ingenting, allt är borta, sängen jag sov i, musiken från rummet intill.

Jag svävar, under mig ligger jag och blundar med tårar på mina kinder. Jag är inte mig själv, jag är inte jag.

Jag är rädd, ledsen, ensam och död min vän.

Hittade en roliga sak till, som ja goch en kompis skrev en gång och det är jättekul egentligen eftersom man inte kan skriva så egentligen. Den här texten heter: " Haning on the floor" I saw you last week at the supermarkret and my heart pumped and broken whit my sadness. Because I know you never be mine. A tear from my eye feld down to my sheek. And I never see you again. I haning on the floor and wating for you. I krawling and I falling down to the underground. I stand up and see you, with another girl.

Jag vet att den inte är korrekt engelska, men den är ganska kul ändå. Ja det kankse inte ni tycker, men jag gör. Jag bara är sådan =P


over and out =P

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards