Alla inlägg den 10 november 2011

Av Emma - 10 november 2011 12:48

Igår tog allting slut! Jag var i skolan i 12 timmar, tror det är nytt rekord. Vi startade redan klockan åtta på morgonen med att gå igenom det sista inför den stora examinationen. Vi hade inte så mycket att pyssla med, vi städade det sista, fixade i köket, klockan 10.40 började grupp två med sin examination och vi skulle vara opponenter. Bara det gjorde mig nervös, jag gick därför runt och var nervös hela dagen! Det var jobbigt. Efter lunchen blev det äntligen våran tur att redovisa, jag var så nervös att jag inte visste vart jag skulle ta vägen, jag vill helst bara gå hem igen och slippa alltihop. Det gjorde jag inte. Jag stannade kvar och genomförde presentationen. Jag kunde hela mitt manus utantill och jag pratade inte alldeles för fort. För utom de små misstagen som vi gjorde, så klarade vi oss bra. Hem och Villa folket gillade oss. När vår presentation var över och vi skulle ha frågestund, hade de nästan inga frågor. Och det måste väl ha varit ett gott tecken.


Sedan fick vi gruppvis tala om vad vi tyckte om de andras redovisningar. Efter det fick vi feedback ifrån lärarna och Hem och villa folket. Enligt lärarna så har jag en behaglig röst att lyssna på, och det är ju positivt. Sedan sa de inte så mycket mer, som är värt att nämna. Vi var lite nedstämda när vi gick därifrån, men vi var på topphumör när vi gick ifrån feedbacken från Hem och villa mässan, de gillade vår gåva, vårt kompendie tyckte dem var så genom arbetet att vi bara måste få godkänt, vi hade en god varmrätt och vi hade den vackraste desserten på hela dagen  Det kändes bra. Sedan fick vi varsin chokladkaka och dagen var nästan slut. Det var dags att riva ner gestalningen och göra i ordning i alla rum, hela kalastorget var tvungen att städas. Det var rätt tröttsamt, vid åtta tiden var vi trött och började droppa av och åka hem var och en till sig.


Idag var vi tvugna att åka till skolan för att kolla igenom att allting verkligen var klart. De som städar hade varit nöja, det fanns inte ett enda löv eller barr kvar på golvet, och det hade vi skurat fint, vi hade skurat hela köket och förråden var också rätt fint plockade. Så det var inte mycket att göra idag. Nu blir det lite lunch och städ av min egen lägenhet innan jag ska tillbaka till skolan för att gå på information om C-uppsats och sedan träna Zumba Efter zumban blir det spa-behandling, tror det blir en massage den här gången. Det kan behövas efter de här fem veckornas slit!


Den otroligt vackra varmrätten   

Foto: Hanna

Kock: Daniel

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24 25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards