Direktlänk till inlägg 30 mars 2014

En händelserik helg helt enkelt

Av Emma - 30 mars 2014 19:23

Jag tror inte att jag har sammanfattat hela helgen än. Det börjar dra ihop sig till det. Ja fredag kan vi hoppa över, för det skrev jag om i ett annat inlägg. Men lördag och söndag har också varit händelserika på sitt sätt så tänkte att jag skriver en rad eller två.


Lördag:

Idag var det rea på MC grejer, så jag fick följa med pappa och brorsan till Borås för att shoppa lite. Jag har var inne i alla affärer jag helst inte går in i. Först var det MC butiken, sedan Net on Net och efter det blev det Max, så att vi fick lite mat i magen. Där var det fullt med folk, det var familjedagar den här helgen. När vi hade nära på kastat i oss maten, gick pappa och brorsan till Harald Nyborg för att köpa färg till båten. När det var gjort åkte pappa hem på sin motorcykel. Medan dem köpte färg till båten var jag inne på en djuraffär och köpte ett halsband till min lilla "bebis". Hon har fortfarande inte velat ha det på sig. Hon har lekt med halsbandet så det är borta för tillfället men jag får försöka hitta det någon gång i veckan. Sedan gick jag till ÖoB för att jag behövde ha lite kort men jag hittade en massa andra trevliga saker jag inte behövde. Jag har känt mig rik den här helgen och det har varit kul att shoppa lite grand. Jag har även städat lite i garderoben så kunde köpa nya kläder med gott samvete. Jag mötte upp min bror på ÖoB och sedan åkte vi hem. 


När jag varit hemma i tio minuter kastade jag mig in i min egen bil och åkte till staden för att möte upp en kompis. Hon ville visst prata lite, ge mig en present och mina pengar som hon var skyldig mig. Vi tog en promenad i solen, åkte hem till henne och tog en fika på balkongen, efter att jag råkade ha sönder ett glas. Som ramlade ner från balkongen och landade på gräsmatten. Jösses! vilket liv det blev. Men jag var snäll och plockade upp alal bitarna och sedan var det dags att åka hem. Kvällen spenderades i soffan med Smartare än en femte klassare och Mr Selfridges.

 

Söndag:

Ja idag är det då söndag. Jag fick sova ut, sov ända fram till klockan 10.00 helt otroligt! Det har nästan varit sommar här idag. Jag har gått utan skor och legat på mage i gräset. Jag blev förvånad när jag kom upp och mötte min bror i köket, visste inte att han skulle komma tillbaka med mammas bil så tidigt. Men när jag fått i mig lite frukost, skrivit mina kort som skulle skickas till utlandet, tog jag med mig min katt ut. Så hon skulle få springa fritt för första gången. När hon kom in efter en timme eller så, var hon dyngsur, så jag vet inte var hon hade badat någonstans. Men hon var duktig och höll sig på gården och kom hem igen :) Sedan fick hon springa lite till och klättra i träd. Hon längtar nog tillbaka ut igen. Så antagligen får jag släppa ut henne imorgon igen, när jag kommer hem från jobbet och mitt ärende på staden. Om en vecka har brorsan födelsedag och det känns som det börjar bli dags att införskaffa den nu.



 

Armanbadet som jag fick.

Hon känner mig för väl A-L.



  Tanken var tänkt att det här skulle vara en film på när min katt Tintin klättrar i träd. Men jag vet inte om det här blev riktigt rätt.



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Mars 2014 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards