Direktlänk till inlägg 30 maj 2015

Dagar man minns

Av Emma - 30 maj 2015 22:31

Det har varit en tung helg. Den började tidigt igår. Jag var tvungen att gå upp tidigt för att kunna vara på plats i tid. Och det var nog tur att jag åkte som jag gjorde. Eftersom det var jag som skulle köra och jag skulle till ett ställe jag inte varit på förut, så hände det som alltid händer. Jag hamnade fel. GPS:en fungerade bra ända tills jag kom till Västerås. Där skulle jag svänga av i någon avfart men kom fel och fick köra runt i minst tre rondeller innan jag var på rätt väg igen. Jag förlorade inte allt för mycket tid för jag klarade mig med god marginal. Resan hade ändå känts rätt okej men det blev tyngre när jag kom fram. Men det var skönt att vara på plats, att få vara där. Få se kistan, att verkligen förstå att det var sant. Nu går det inte att blunda för det längre, han är borta. Jag fick i alla fall en chans att säga farväl och det känns bra. Det var en fin begravning och den kommer alltid att finnas i mitt minne precis, som han kommer att finnas i mitt hjärta. När begravningen var slut och alla hade samlat sig lite grand åkte vi vidare till nästa ställe för att samlas och fika. Det blev citronmarängpaj, och kaffe, te eller saft vad man än önskade sig. Det var säkert citron saft, eller kankse apelsin, men den var väldigt ljusgul saften. När citronmarängpajen var slut, och någon hade läst upp hälsningarna så bröt vi upp allesammans. Jag tackade och sa hejdå till familjen och sedan åkte jag vidare till Hällefors.

 


Tro nu inte att jag körde raka vägen till Hällefors heller, eller ja Bredsjö vart det ju jag skulle till. Jag började med att följa raka vägen och sedan ville GPS:en in på småvägar, vägar som inte ens såg ut att till höra allmänheten mera skogsväg, där ville jag inte köra in. Så jag fortsatte och lyckades ta mig in i Kopparberg och känna igen mig, i alla fall ett litet tag. Jag följde efter buss 380 genom staden ända tills den svängde av mot Karlstad. Då kände jag som tur var igen mig och jag tog mig igenom staden och kom in i Bredsjö. Där jag lyckades köra vilse, av alla ställen kör jag vilse i Bredsjö. Jag känner mig så stolt . Jag kom i alla fall fram till rätt ställe, och där gick inte att vara ledsen allt för länge. När den lilla busungen Joline är i farten, kan man inte låta bli att le. Det var skönt att få göra en mellanlandning innan jag åkte hem idag. Jag behövde det, få stanna till, låta dagen sjunka in och busa med Joline, den lilla solstrålen.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2015 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards