Alla inlägg den 27 december 2018

Av Emma - 27 december 2018 22:00

Det började ju bra det här...

Idag skulle jag har varit ledig men dem ringde från jobbet igår och frågade om jag kunde tänka mig att gå in och jobba några timmar under morgonen. Det fattas jättemycket folk, så vi får jobba på ordentligt. Jag jobbade fram till klockan 11.30 och under den tiden hann jag slå huvudet i en lampa, så åkte hem med en bula i pannan. När jag slutat åkte jag hem för att städa upp i lägenheten som jag inte har varit i på hela julen. Men lägenheten stod kvar även det lilla som jag behövde diska upp. Jag vattnade blommorna, diskade, åt lite grand och packade ihop mig. Jag har visst lovat att vara hund och husvakt och flyttar därför tillfälligt in i ett helt hus. När jag satte mig i bilen för att åka så trodde jag att jag hade allting med mig men det hade jag inte... Jag kom ända till motorbanan innan jag kom på att fasen nyckeln ligger nog hemma. Det var bara att vända och springa upp för trappan ännu en gång. Jag letade och letade men nej jag hade ingen nyckel hemma hos mig. Vad skulle jag göra nu då, hunden väntade på mig? Jo grannen hon har en extra nyckel. Jag ringde upp henne och fick gärna låna nyckeln, så nu kunde jag gå ut med hunden. Och hon hade bråttom när jag kom. Så fort jag öppnade dörren så sprang hon iväg. Sally kom i alla fall tillbaka och vi kunde gå på en ordentlig promenad. Det blev hela 40 minuter. När vi kom hem så satte vi oss vid tv:n och såg på den bästa julfilmen som finns.  

 

(Bild lånad från Google)

 

När vi hade sett den filmen så åt vi lite kvällsmat innan vi tog en 20 minuters promenad runt kvarteret på kvällen. Vi avslutade kvällen med att se på mera film.

 

 

(Bild lånad från Google)

 

 

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27 28 29 30
31
<<< December 2018 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards