Direktlänk till inlägg 20 juni 2019

Paniken har tagit över min kropp.

Av Emma - 20 juni 2019 23:13

Jag kan inte sova. Den här gången beror det inte på att det är varmt ute. Den här gången tänker jag inte klaga på värmen. I sommar ska jag bara vara nöjd över att vi äntligen har varmt och skönt och att solen skiner. Den här gången kan jag inte sova för att jag har panik. Jag har nog aldrig haft den här känslan förut men den här gången är det illa. Jag försökte göra något åt det så jag gick till chefen och pratade om hur min arbetssituation ser ut under helgen. Chefen gjorde faktiskt sitt jobb och kom med ett lösning, jag fick ett sms på kvällen och jag läste smset flera gånger och jag är inte lugn eller helt nöjd med lösningen men jag får ta mig igenom det. Sista kvällen innan jag äntligen går på smester men jag mår inte bra. Jag har panik känslor och ingen ro i kroppen. Tankarna snurrar hela tiden och jag kan inte sova. Det är två dagar kvar innan söndagen kommer men jag mår dåligt nu och jag vet inte hur jag ska klara det här. Jag har nog aldrig känt mig så här förvivlad över mitt jobb. Jag känner bara att allting kan gå fel. Även om cheferna lovar att det ska bli bättre i framtiden så mår inte jag bättre när det är jag som drabbas igen. Det är alltid jag som drabbas. Jag klagar inte högst och jag försöker att ta mig igenom allt. Jag brukar gå in med inställningen att jag löser det här men den här gången känner jag mig så hjälplös   Det känns inte okej att behöva ha allt ansvar själv, jag klarar inte det. De vikarier jag har är int esjälvgående och det gör att jag kommer att få göra fyramans arbete alldeles själv.

 

 

Jag vet att man inte ska gå händelserna i förväg men det känns verkligen inte bra den här gången. Jag vill inte gå till jobbet de här sista dagarna. Jag vet inte hur jag ska ta mig igenom det. Jag borde sova nu för att orka med morgondagen. Jag vet att jag har en kort dag imorgon men jag behöver ändå sova för att orka. Jag har aldrig känt mig så här nedstämd av att behöva gå till mitt jobb. Jag tycker om mitt jobb och jag gör allt för att brukarna ska känna sig hemma och omtycka. De ska känna att de är på ett bra ställe men just nu vet jag inte om jag ens klarar av det. Jag vill inte känna så här, jag vill inte må så här. Jag vill inte behöva gråta mig till sömns för att orka med att jobba imorgon. Det är en enda stor ond cirkel just nu. Jag brukade tro på mig själv, jag brukade låtsas att jag var bra och tog det mesta med ett leende men nu... Jag vill inte gå till jobbet imorgon. Jag vill inte vara med längre...

  

Känslan för morgondagen och hela helgen.

 

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
          1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2019 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards