Direktlänk till inlägg 5 mars 2021

Dag 3... Fredagsmys

Av Emma - 5 mars 2021 19:30

Idag är det fredag och jag skulle äntligen få gå till jobbet. Skönt ändå med att bara jobba en dag den här veckan. Jag var lite orolig för hur dagen skulle bli, hur jag skulle kunna äta när klockan ringde. Jag klev ur sängen, kokade tevatten och såg till att alla pulverpåsar fanns med i väskan. Jag hade räknat på allt, eftersom jag hade planerat hela min dag. Jag åkte iväg till jobbet och det gick bra. Jag bad om att få slippa köket bara för att slippa se maten. Jag var rädd för att magen skulle göra vilt uppror men förvånatsvärd nog så gjorde den inte det. När vi hade fått upp alla pensionärer, ja då ringde klockan för frukost för mig. Jag gick ifrån och skulle skaka min shake. Det är inte min dag idag tydligen. För det som hände var att den exploderade  Det var bara att torka hela köket och sedan sätta mig och äta. Efter det fick jag gå ner och byta kläder, eftersom alla mina kläder hade fått shake på sig. När jag kom tillbaka upp från omklädningsrummet så hade mina kollegor satt sig för att äta. Jag tog min drickaflaska och satte mig med de andra en liten stund eftersom det inte fanns något att göra precis i det ögonblicket.

 

Klockan 12:30 ringde min klocka igen och jag smet undan och åt min shake, medan pensionärerna åt sin lunch. När klockan blev 13:30 så flexade jag ut för att hinna till Stresshanteringen. Jag hann och det var lugnt. När jag var klar där så åkte jag vidare för att handla och biblioteket. Efter det en sväng in till Kerstin med garn. Då var klockan 15:30 och dags för ännu en matpaus. Eftersom jag var på språng så hade jag med mig en färdigblandad shake som jag bara behövde dricka där jag stod. När jag pratat med Kerstin en stund, så åkte jag vidare till farmor och farfar. De var inte hemma, så jag lämnade en låda med matvaror och en kasse med böcker. Jag åkte hem, släppte ut min katt och bar in lite ved. Även om solen lyste så var det kallt, eller jag var kall. Jag tände brasan och sedan väntade jag bara på att få ha fredagsmys. Klockan 18:30 så ringde klockan igen och det var dags för påse nummer 4. TIll den påsen så tog jag även ett glas med Max Pepsi raspberry. Om en halvtimme börjar Bäst i test och efter det blir det svenska nyheter innan läggdags.

 

 

 

Stay safe 

X0X0   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
1
2 3 4 5 6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2021 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards