Direktlänk till inlägg 17 mars 2008

En vanlig måndag.

Av Emma - 17 mars 2008 23:07

Ja nu har hela dagen gått och man har hunnit med en hel del idag. Har varit lite konstig hela dagen men det har gått bra ändå, man kan klara sig igenom en hel dag utna att någon märker att man är konstig. Ja dagen började iaf med skola första lektionen var latin och vi skulle se på film. Vi var tre personer som kollade på Julius Ceasar, den hae nog vart ganska bra om vi hade haft något ljud på filmen med =P haha... men sedan kom Robin till kulturhistorian, då vi fortsatte titta på filmen och han lyckades fixa ljud. Det var väl duktigt av honom. Ja efter det hade vi naturkunskap och då parade vi kaniner. Det var svarta kaniner och vita kaniner.


Efter lunchen hade vi geografi och då fick vi lyssna på musik, lyssnade på gamla oldies. Det var trevligt =) När geografin tagit slut hade vi historia och då läste vi om Gustav Vasa och hans söner, på ett ungefär iaf. Ska ha skrivning på 1500-talet och 1600-talet.


När skoldagen tagit slut var det dags att gå hem och vila så man orkade med jobbet. Det gjorde jag, men det var så att jag skulle in på begravningsbyrån och prata med dem där om en begravning, och då missade jag dem precis. Jag kom ner vid lite efter fem tiden och dem stängde ju så klart klockan fem då. Snopet kan man väl säga. Så jag gick vidare till jobbet istället och tjänade lite pengar. Det är alltid kul med klirr i kassan.  

 
 
Ingen bild

Betty

18 mars 2008 14:41

filmen är faktiskt bra, inte sant? kan du historian? ;)

 
Ingen bild

brolinaren

18 mars 2008 15:07

japp oldies e alltid kul att lyssna på:)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Emma - Tisdag 9 april 21:40


Idag har jag varit trött, alldeles för trött. Jag hade tänkt att jag skulle bocka av X-antal punkter på min att göra lista idag. Det blev inte riktigt så. Under natten kunde jag inte sova, så då gick jag upp, diskade och hängde tvätt. Kändes skönt nä...

Av Emma - Torsdag 4 april 20:45

Hipp Hipp Hurra!   Idag har min bror födelsedag!               ...

Av Emma - Söndag 31 mars 22:00

Jag kom hem sent igår och kunde inte sova under natten. Så tittade på ett avsnitt av Taskamaster på svtplay. När jag sov som bäst då väckte Ziva mig klockan 05:30 och idag hade jag inte tänkt gå upp så tidigt. Klockan 08:12 var det helt omöjligt att ...

Av Emma - Söndag 3 mars 22:00

Som vanligt kunde jag inte gå och lägga mig och kom inte i säng förrän klockan 00:34. Jag hade tänkt att jag skulle komma i säng i tid men det händer inte, antar att det är för mycket tankar som snurrar och ångest som jag vägrar att bearbeta. Men när...

Av Emma - 21 december 2023 22:15

Idag vaknade jag upp klockan 09:15 efter att ha sovit hela natten. Dock hade jag lite otur när jag öppnade en ny påse med torrfoder till katterna. Jag hällde ut hela påsen på golvet, så fick städa redan före frukost. När jag städat klart så blev det ...

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Mars 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards