Alla inlägg den 11 januari 2010

Av Emma - 11 januari 2010 20:44

Idag vet jag inte om det är en sådan där dag, en sådan när det går rätt men ändå känns så fel, när det inte borde. Kanske är det så att min otur förföljer mig än, jag kanske har ett litet svartmoln ovanför mitt huvudet som det regnar ifrån. Jag sitter här och känner mig dyngsur trots att kläderna är torra. Varför är det så? Känner sig ensam och frusen ändå är det varmt och du har vänner överallt omkring dig.


Idag har varit en alldeles vanlig dag, men ändå inte tror jag. Det har inte känts som om det har varit min dag idag. Jag vaknade upp och det kändes som vilken dag som helst. Fast den började väl inte alltför bra. Började med att få skoskav, när jag inte ens hade hunnit fram till bussen och sedan fick jag vänta i en hel kvart innan bussen äntligen kom så man kunde komma in i värmen. Hade i för sig en trevlig pratstund med Nickolina på vägen till skolan. Alltid lika trevligt att träffa henne varje morgon, hon ler alltid, det gillar vi   


När jag kom till skolan var väl allt som vanligt var två timmar för tidigt bara så man undrar ju vad man gör då, jo duktig som jag är väljer jag att läsa på inför lektionen. Så jag satt i en och en halvtimme och läste igenom alla de konstiga och vissa obegripliga regler, inte ens de som skrivit reglerna vet riktigt hur de funkar, så dem hoppas på ett rättsfall för att kunna förstå sig på reglerna i lagboken,hur dumt låter inte det? Ja sedan blev det lektion som flöt på ganska bra ändå måste jag säga, tyvärr hade killen som tog stolen bredvid mig lite för mycket rakvatten på sig, så det luktade lite mkt och jag kände mig lite snurrig. Men jag överlevde ganska bra iaf. Jag sitter ju här nu iaf och blogga om min totalt värdelösa dag!


Ja till lunchen hamnade jag bakom Luis i kön, han var lika pratglad som vanligt och snackade på förfullt om allt möjligt verkligen. Sedan höll jag på att missa Johan när vi skulle sätta oss för att äta, när vi hade ätit bar det av till kärnhuset för att träffa de andra och Johanna. Det var trevligt att träffa Johanna igen, hon hade julklappar med sig, en burk med hemgjort godis i och en rosa rosett runt, bara för mig   


Ja sedan fortsatte det med alkhollagar och spritlagar och det är mkt att hålla i huvudet och komma ihåg, men tentan är som sagt en öppen tenta och vi får ha boken eller snarare pärmen med oss under tentan, han begär inte att vi ska kunna allting utantill, men vi ska förstå betydelsen av lagen. Ja sedan tog väl dagen slut, men den slutade inte där, jag satt och pratade med läraren och sedan hamnade jag på vårdcentralen bara så där huxflux utan anledning. Men som tack för att jag var där och gick med mina stackars onda fötter hela vägen till apoteket och tillbaka hem så fick jag mat. OCh det var jag tacksam för, det var gott =)


Om nu ensamheten är så stor, varför känns det då som det är så litet. Rummet är litet och utrymmet är litet, allting är smått men ändå är det så stort. Det är en ekvation jag inte alls kan få ihop, trots att inga tårar rinner så är det inte lätt när det känns som det är svårt.

over and out

Presentation


Jag är en glad tjej som njuter av livets goda stunder

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11 12
13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2010 >>>

Tidigare år

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS


Ovido - Quiz & Flashcards